Ferrari's German driver Kimi Raikkonen attends a press conference ahead of the Formula One Malaysia Grand Prix at the Sepang circuit near Kuala Lumpur on September 28, 2017. / AFP PHOTO / ROSLAN RAHMAN
Vágólapra másolva!
A Ferrari ismét házon belül talált utódot egy távozó munkatársuk helyére. Kimi Räikkönen ezúttal nem brit mérnököt kap.
Olasz szakember veheti át a távozó Dave Greenwood helyét Kimi Räikkönen versenymérnökeként. Hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de az Autosport értesülése szerint a 2007-es világbajnok eddigi adatmérnöke, Carlo Santi dolgozhat tovább versenymérnökként, ezzel a Scuderia fenntartja az elmúlt években jellemző álláspontját és házon belülről, olasz szakembert léptetnek elő.
A versenymérnök személye általában nagyon fontos a pilóták számára, hiszen ők az elsődleges kapcsolódási pontok a pilóta és a csapat között. Ők azok, akik folyamatosan tartják a kapcsolatot a rádión, egyeztetnek a beállításokkal kapcsolatban és minden rezdülésre odafigyelnek, ezért gyakran szoros kötelék alakul ki kettejük között.
F1-es pályafutása során Räikkönen általában angolszász mérnököket preferált, a McLarennél korábban Mark Slade-del dolgozott együtt, a Lotusnál (a mai Renault) Simon Rennie segítette a munkáját, a Ferrarinál eleinte Michael Schumacher korábbi mérnökét, Chris Dyert kapta meg, a 2014-es visszatérése után viszont egy olasz, Antonio Spagnolo került mellé.
Räikkönen mellé már egy fél szezon után egy brit asszisztenst is delegáltak David Lloyd személyében, majd a most távozó Greenwood vette át a teendőket.
Elképzelhető, hogy a Ferrari már egy új korszakra készül, miután Sergio Marchionne a csapat karácsony előtti vacsoráján már Räikkönen nyugdíjazásáról beszélt. A korábbi pletykákkal összhangban további változások is várhatók a Ferrari személyi állományában, ezek között a legfontosabb talán Diego Ioverno áthelyezése.
Ioverno eddig a pályán zajló operatív munkáért felelt, de a munkakörét Jock Clear és Claudio Albertini veszi át, aki eddig a Saubernek és a Haasnak szállított motorokért felelt. Új szakembert nevezhetnek ki vezető szerelőnek, a poszt várományosa kevésbé ismert, de már hosszú évek óta a Ferrarinál dolgozó Christian Corradini.
Új szakember segíti Massimo Rivola munkáját a Ferrari pilótaakadémiájánál is,
aki nem más, mint Carlos Sainz és Daniel Ricciardo korábbi versenymérnöke, Marco Matassa. A szintén olasz szakember a Toro Rossótól érkezik, ami elvesztette az aerodinamikai főnökét, Brendan Gilhome-ot is, ezért az olasz kiscsapatnál is átszervezések várhatók. Egyelőre nem jelentették be, hogy előléptetik-e Ben Mallockot vagy új igazolás veszi át az aerodinamikai részleg vezetését.