Frédéric Vasseur neve inkább azok számára csenghet ismerősként, akik jártasak az alsóbb versenysorozatok, különösen a GP2 (mostani nevén Formula–2) történetében. A Renault a sokszoros GP2-es bajnok ART Grand Prix csapattól csábította el a francia szakembert azzal a szándékkal, hogy decens csapatot faragjon az akkor induló F1-es istállóból. Csakhogy, amikor Cyril Abiteboul személyében egy
új „kiskakas" érkezett a Renault-hoz, az egyiküknek mennie kellett, és Vasseur húzta a rövidebbet.
Vasseurt féléves pihenő után tavaly nyáron nevezték ki a Sauber F1 Team főnökévé, és első döntésével általános megdöbbenést okozott. „2017. július 17-én, reggel 9 órakor kezdtem Hinwilben.
Délelőtt 10-re összehívtam egy vezetői értekezletet, ahol bejelentettem, hogy felmondjuk a Hondával kötött motorpartneri megállapodást"
– mesélte Vasseur a Motorsport-Total.com-nak adott interjúban.
A Hondával egyébként még elődje, Monisha Kaltenborn egyezett meg 2018-ra, az indiai származású csapatvezető(nő) azonban nem sokkal ezután összerúgta a port a Sauber mögött álló befektetőkkel, ezért szezon közben távoznia kellett.
„Egy motorpartner lecserélése sohasem egyszerű, de fontos volt megtennem ezt a lépést – magyarázza Vasseur az interjúban. – A Honda egyáltalán nem volt jó formában, és a McLarennél dolgozó kollégáktól tudtam, hogy az év végén ott akarják hagyni a japánokat.
Mivel a Sauber a McLarentől szerezte be a váltókat [és a teljes erőátviteli rendszert], a terveik a mi jövőnket is befolyásolták.
Abszolút nem lett volna erőforrásunk arra, hogy magunknak építsünk egy [váltót, illetve erőátvitelt]" – világította meg a helyzetet a francia szakember.
„Nem állítom, hogy nem volt fantázia a Renault [F1-es] projektben, én viszont problémásnak találtam ott a beilleszkedést. Mivel úgy gondoltam, lesznek máshol is lehetőségeim, jobbnak láttam eljönni onnan.
Jó volt egy féléves szünetet tartani – igaz, a vége felé a feleségem már noszogatott, azt mondta, túl sok időt töltök otthon" – meséli mosolyogva Frédéric Vasseur.
Ekkor kezdődtek a tárgyalások a Sauberral, és jó irányba haladtak. Ez a projekt sokkal inkább passzolt az elvárásaimhoz, illetve azokhoz a tapasztalatokhoz, amelyeket a pályafutásom korábbi szakaszában szereztem."
Tavaly novemberben jelentették be, hogy a Sauber partneri megállapodást kötött az Alfa Romeóval, amely (a Ferrarihoz hasonlóan) a Fiat/Chrysler-konszernhez tartozik.
Hogy a partnerség milyen jellegű – szponzori, technológiai, vagy esetleg mindkettő –, egyelőre nem teljesen világos.
De Vasseur szerint ennek nincs is jelentősége.
„Nekem tök mindegy, mit beszélnek rólunk az emberek.
Senkit sem érdekel igazán, hogy [a Ferrari] pilótanevelő csapata, vagy a fizetős partnereik vagyunk. Egyszerűen szeretnénk valamit felépíteni az Alfa Romeóval.
Fontos, hogy szoros kapcsolat alakuljon ki közöttünk, de nem akarok [egy teljes] autót venni a Ferraritól. Szeretném megtartani a csapatnál kialakult munkakultúrát, mert ha ezt nem teszem, megint olyan helyzetbe kerülhetünk, mint a váltókkal [és a McLarennel]" – szögezte le a svájci istálló 59 éves csapatfőnöke.