Aggasztó összefoglalót közölt a BBC az F1 és a televíziós piac viszonyáról annak apropóján, hogy a közeljövőben Nagy-Britannia után Olaszországban sem lesz ingyenesen fogható televíziós közvetítés. A BBC ráadásul úgy értesült, hogy az 1953 óta élőben közvetítő RAI nem adott elég jó ajánlatot, a csatornához közel álló informátorok viszont azt mondták, az F1 nem is akart megállapodni velük.
A csapatok nem kommentálták a döntést a BBC-nek, de ez várhatóan nem javít a jogtulajdonos és az F1 viszonyán, valamint a Mercedesnek és a Red Bullnak sem tesz jót, hiszen ők a lehető legnagyobb elérés miatt szerepelnek az F1-ben. Dieter Zetsche, a Daimler AG elnök-vezérigazgatója nemrég pont azt javasolta, hogy az F1 ne próbáljon minden pénzt kisajtolni az emberekből.
Ugyanez a helyzet Franciaországban és Spanyolországban is, hiába lesznek hazai versenyeik és Fernando Alonso személyében helyi hős is, csak néhány futamot láthatnak ingyenesen a nézők, míg az USA-ban is az ESPN kábeltévére költözik az F1. Ez rövidtávon a jogdíjbevételek emelkedését hozhatja, de a szponzorokat (továbbra is) elriaszthatja a sportágtól.
A megoldást a közeljövőben bemutatkozó internetes közvetítés (OTT) hozhatja el, ez azonban az előfizetéses csatornák piacain a szerződések lejárta előtt várhatóan nem terjedhet el.
A nézőket egyelőre jobban érinti, hogy milyen téren várhatók változások a közvetítések tartalmában. Nemrég kiderült, hogy már az idén megújul a nézői élmény és az F1 menedzsmentje a hétvégén egyelőre „nem megerősített” részleteket is elárult a csatornák képviselőinek. A BBC készített összefoglalót az elképzelésekről.
Várhatóan a televíziós irányváltás sem megy majd zökkenőmentesen, különösen, ha a Ferrari nyíltan elkezdi bírálni a helyzetet, ráadásul egy névtelen forrás szerint az élcsapatok nem támogatják Sean Bratches ajándéktárgyak értékesítésével kapcsolatos elképzelését sem. Bratches a NASCAR-ban egyszer már megbukott, „superstore” koncepciót honosítaná meg, vagyis
különálló üzletek helyett egy nagy sátorban árulnák az összes csapat ajándéktárgyait. A pályáknak állítólag tetszik az ötlet, az élcsapatok viszont ellene vannak.
A Turun Sanomat szerint a Mercedes, a Red Bull, de különösen a Ferrari ellenzi az ötletet. „A történelem során a Ferrari mindenkinél több ajándéktárgyat adott el és [a szurkolóknak] nem okoz gondot, hogy megtalálják a piros színt – mondta egy névtelen forrás. – Ha a rajongók türelmetlenek, nem fognak bemenni egy nagy helyiségbe, hogy megtalálják, amit keresnek. Szerintem az új struktúrával csökkenni fognak a bevételeink.”