Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen attends a press conference at the Interlagos circuit on November 9, 2017, in Sao Paulo, Brazil, ahead of Sunday's Brazilian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / NELSON ALMEIDA
Vágólapra másolva!
Sergio Marchionne már karácsony előtt arra célzott, hogy az idei lesz Kimi Räikkönen utolsó szezonja a Ferrarinál. Olasz lapértesülés szerint rövid az utódjelöltek listája.
Pályafutása nyolcadik szezonját kezdi a Ferrarinál Kimi Räikkönen 2018-ban, de Sergio Marchionne, az olasz sportautógyár elnök-vezérigazgatója karácsony előtt arra célzott, hogy ez lesz az utolsó év, amikor a 2007-es világbajnok a Scuderiánál versenyezhet. Räikkönen teljesítményét gyakran bírálják, mert 2014 óta mindig kikapott a csapattársától és csak egyéves szerződéseket kapott.
A közönségkedvenc pilóta számára azonban kedvező, hogy a neve még mindig remekül cseng a szponzorok és a szurkolók körében, ráadásul Sebastian Vettel is kiáll mellette, mert jól tudnak együtt dolgozni. Räikkönen nem jelent veszélyt Vettel világbajnoki ambícióira, de nem szerez elég pontot ahhoz, hogy a Ferrari harcban lehessen a konstruktőri világbajnokságért.
Az elmúlt évek során többször téma volt, hogy ki lehet Räikkönen utódja: a Ferrarinál megpróbálták megszerezni a már a Mercedest erősítő Valtteri Bottast a Williamstől, felmerült Nico Hülkenberg neve és Sergio Pérez is szeretett volna bejutni a Scuderiához. Max Verstappen állítólag érdekelte a Ferrari menedzsmentjét, de ő végül a közeljövőben a Red Bull pilótája marad.
Mostanra úgy tűnik, két jelölt maradt,
legalábbis a La Gazzetta dello Sport rutinos tudósítója, Pino Allievi szerint „egy újabb sikertelen év után Räikkönen a búcsúszezonját kezdi és 2019-ben új lapot kezdenek egy fiatal [Charles Leclerc] vagy egy kevésbé fiatal [Daniel Ricciardo] révén, a hangulatuk és az eredmények függvényében.” Marchionne nemrég azt mondta, Leclerc-től egyelőre azt kérték, összpontosítson a Sauberre.
Ricciardo szerződése a szezon végén lejár a Red Bullnál és egyelőre kivár a hosszabbítással. 2014-ben volt már a négyszeres világbajnok Vettel csapattársa, akkor meglepetésre jobban is szerepelt az akkor demotivált német pilótánál. Lehetséges, hogy az érkezése újra megingatná Vettelt, bár ő tavaly úgy vélte, bárki ellen kész kiállni a mezőnyben.
A Ferrari a műszaki filozófia terén is változtathat,
mert Allievi úgy tudja, hogy a Mercedeshez hasonlóan, a tavalyi Ferrariénál hosszabb tengelytávú autót építenek 2018-ra. Ez azt jelenti, hogy a Scuderia előnye csökkenhet a tavalyi győzelmeik helyszínén, de Mattia Binotto technikai igazgató állítólag meggyőződött arról, hogy az aerodinamikai előnyök ellensúlyozzák a negatívumokat.