Az F1-es élcsapatok körében gyakori, hogy pilótanevelő programokat működtetnek általában azzal a céllal, hogy hazájuk tehetségeit segítsék vagy megfelelően felkészített, fiatal pilótákat szerződtethessenek a piaci árnál alacsonyabban. A módszert a Red Bull járatta csúcsra, a juniorprogram eddigi legsikeresebb növendéke Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo.
Bár a módszert nem a Red Bull találta ki, manapság elsősorban őket utánozza a Mercedes, a Ferrari és legutóbb a Renault is azzal, hogy „intézményesített” pilótaakadémiát működtet, de Lewis Hamilton óta a McLaren is odafigyel arra, hogy tehetséges fiatalokat emeljen ki az utánpótlás-bajnokságokból.
A Renault egyelőre mégis a rutinosabb pilóták közül válogat, Nico Hülkenberget a Force Indiától csábították el, Carlos Sainz pedig tavalyi ügyfelüktől, a Toro Rossótól érkezett a szintén Renault motorokat használó Red Bull engedélyével és a francia gyártó új partnere, a McLaren hathatós közreműködésével. A Renault Sport Racing ügyvezetője, Cyril Abiteboul azonban azt szeretné elérni, hogy a Renault ügyfelei adjanak versenyzési lehetőséget a saját tehetségeiknek.
Biztosítanunk kell, hogy amikor eljön a megfelelő idő, rendelkezzünk a megfelelő tehetséggel és be is tudjuk hozni őt az F1-be
– vélte. – Szerintem ennek fontos része lesz, hogy miként használjuk ki a motorszállítói tevékenységünket. A Mercedesnél láthatjuk, hogy a motorszállítói és a pilótanevelői stratégiájuk között van összefüggés. Ez az idén nekünk is segített, mert Carlos Sainz-ot egy nagyobb megállapodás keretében kaptuk meg a Red Bull Racingtől és ez azzal indult el, amit a McLarennel elkezdtünk.”
„Már most is van összefüggés, de a jövőben azt akarom, hogy ez azoknak a srácoknak kedvezzen, akik a mi akadémáinkról jönnek” – tette hozzá. Ez a közeljövőben várhatóan nem lesz könnyű, mert a Renault tehetségei egyelőre nagyon alacsony osztályokban versenyeznek, a McLaren az F3-as Európa-bajnok Lando Norrist támogatja, a Red Bull pedig aligha vesz majd át Renault-pilótát.
Abiteboul egyelőre elégedett az eredményekkel.
„Szerintem nem kérdéses a hozzánk csatlakozók színvonala, szinte mindegyikük az első két hely egyikén végzett a bajnokságukban – mondta. – „Egy kis ideig eltart majd ez. Tudom, hogy a mai világban mindenki azonnali eredményeket vár, de amikor a legfiatalabb pilótánk 16 éves, akkor normális, hogy időre van szükség.”
Jack Aitken – A GP3 2017-es 2. helyezettje
Max Fewtrell – A brit F4 2016-os bajnoka
Christian Lundgaard – A spanyol F4 2017-es bajnoka
Sun Yue Yang – Eurocup Formula Renault 2.0 (összetett 31. helyezett)
Sacha Fenestraz – A Eurocup Formula Renault 2.0 2017-es bajnoka
Arthur Rougier – A francia F4 2017-es bajnoka
Victor Martins – A francia F4 2017-es 2. helyezettje