Bonyolult pénzügyi struktúra befolyásolja az F1-es csapatok gazdálkodását. Változó összegű jogdíjat kapnak a sport kereskedelmi jogait birtokló Liberty Mediától, az FIA-nak viszont nevezési díjat kell fizetniük. Ez a tavalyi konstruktőri világbajnokság első négy helyezettjénél már dollármilliós tétel, a többiek olcsóbban is kijönnek.
A megszerzett pontok számától függetlenül az FIA minden csapattól 516 128 dolláros alapdíjat vár el, majd minden egyes megszerzett pont után további 5161 dollárt kérnek. Kivétel a konstruktőri világbajnok, ők pontonként továbbra is 6194 dollárt fizetnek. Ez továbbra is a Mercedesnek fáj a legjobban, de 2014 óta nem fizettek olyan alacsony összeget, mint az idén.
Ennek az az oka, hogy az ellenfelek a korábbiaknál több pontot raboltak tőlük a szezon során, így kevesebb pontot szereztek, és így 600 ezer dollárt spóroltak. A Ferrari nagyjából ennyivel többet fizet a tavalyinál, és a Red Bull is megspórolt bő 400 ezret. A többiek közül a Force India, a Renault, a Haas és a Sauber fizet többet a 2017-es nevezési díjuknál.
Az FIA összesített bevétele csökken, még úgy is, hogy a Manor tavalyi nevezési díját visszautalták a csődeljárás részeként,
hiszen 2017-ben 17 413 134 dollárt szedtek be, ebből a GPUpdate.net szerint 16.889.805 dollár maradt, miután levonták az adminisztratív költségeket és visszautalták a Manor nevezési díját. 2018-ban viszont 16 276 544 dollár folyt be a mezőny 10 csapatától.
Csapat | 2018 (USD) | 2017 (USD) | 2016 (USD) |
Mercedes | 4 653 720 | 5 254 538 | 4 870 510 |
Red Bull | 2 415 376 | 2 931 476 | 1 481 235 |
Ferrari | 3 210 170 | 2 570 206 | 2 725 036 |
Force India | 1 481 235 | 1 408 981 | 1 218 024 |
Williams | 944 491 | 1 288 346 | 1 842 505 |
McLaren | 670 958 | 908 364 | 655 475 |
Toro Rosso | 789 661 | 841 271 | 861 915 |
Haas | 758 695 | 665 797 | 516 128 |
Renault | 810 305 | 557 416 | 918 686 |
Sauber | 541 933 | 526 450 | 701 924 |
Manor | Nem indul | 521 289 | 516 128 |
Összesen | 16 276 544 | 17 413 134* | 16 307 566 |
* Az adminisztratív költségek levonása után az FIA visszautalta a Manor nevezési díját, ezért az összeg 16 889 805 dollárra változott.