A Liberty Media folyamatosan egyeztet a csapatokkal azokról az elképzelésekről, amelyek mentén a Formula-1 új arculatát kívánják kialakítani a következő években. 2021-től újfajta motorokat akarnak bevezetni, és ettől az évtől kezdve egyedi videótartalmakat is elérhetővé akarnak tenni a rajongók számára. A korábbi tiltással szemben pedig a Liberty kifejezetten bátorítja a versenyzőket, hogy promotálják az F1-et a saját közösségi média-csatornáikon.
De nem minden csapatnak tetszenek a Liberty által tervezett változások, aminek a Ferrari elnöke már többször hangot is adott. Nigel Mansell azonban úgy véli, a Libertynek mindent el kell követnie annak érdekében, hogy a megtartsák az F1 legpatinásabb istállóját, a Ferrarit.
„Nagyon nehéz helyzetbe kerülne a Formula-1, ha bármelyik gyártót elengedné.
Jelenleg mindössze 20 autóból áll a mezőny. Régebben 43 F1-es pilóta próbálta kvalifikálni magát a rendelkezésre álló 26 rajthelyre
– érvelt az 1992-es világbajnok a SkySports-nak. – A világ összes F1-rajongója azt szeretné, ha újra 26 autóból állna a mezőny. Vérfrissítésre, új pilótákra, új gyártókra van szükség, hogy kiegyenlítődjenek az erőviszonyok."
„Rengeteg remek [fiatal] pilóta szeretne bekerülni a Formula-1-be, ezért több gyártóra [csapatra] van szükség, amelyek legalább 26 autót ki tudnak állítani
– mondja Mansell, aki két szezont húzott le a Ferrarinál. – Remélem, hogy a Liberty új szabályai mindenkinek tetszenek majd, ennek következtében kiegyenlítődnek az erőviszonyok és több versenyző jut lehetőséghez [az F1-ben].
Valami nincs rendben a sportággal, amikor egy olyan fantasztikus, sokszoros világbajnok csapat, mint a McLaren és egy olyan nagyszerű motorgyártó, mint a Honda nem tud [sikeresen] együttműködni.
Nem lenne szabad, hogy ez ennyire bonyolult legyen"
– jelentette ki Nigel Mansell.
Az idei lesz a második egymást követő év a sportág történetében, amikor mindössze tíz csapat veselkedik neki a szezonnak (legutóbb 2004/2005-ben volt példa hasonlóra). Igaz, hogy két új gyártó, a Porsche és az Aston Martin is érdeklődik a 2021-től bevezetendő motorformula iránt, de jelenleg csak a németek rendelkeznek olyan hibrid erőforrással, amely az F1-es beszállás alapjául szolgálhat.