Az élcsapatok között elsőként, a mezőnyben a Haas és a Williams után harmadikként a Red Bull mutatta be a 2018-as szezonra szánt F1-es autóját. Az osztrák kézben lévő brit istálló az előző évek hagyományaival szakítva ezúttal nem az utolsó pillanatra hagyta a leleplezést, mivel a korábbiaknál kiforrottabb konstrukcióval kívánják megkezdeni a tesztelést.
A Red Bull a 2009-es szezon óta aerodinamikai szempontból a legjobb autók egyike, de az új turbókorszakban, 2014 óta évente csak néhány győzelemig jutottak a Mercedesnél és a Ferrarinál gyengébb Renault motorok miatt. Tavaly nem csak az erőforrással, a karosszériával is gondjaik akadtak, ezért már a szezon elején kiestek a világbajnoki címért folyó harcból.
Idén nem lehet más céljuk, mint a két gyári istálló, a Mercedes és a Ferrari megszorítása. Ennek érdekében Adrian Newey a korábbiaknál jobban kiveszi a részét az autó fejlesztéséből, a jövő hétfőn kezdődő tesztelést pedig a gyermekbetegségek kezelése helyett az RB14-es finomhangolására használnák.
A csapat már jól ismert építőkockákkal dolgozhat, hiszen a TAG Heuer névre keresztelt Renault erőforrás mellett a pilótapáros is változatlan.
Max Verstappen hosszú távra, legalább 2020-ig elkötelezte magát a Red Bullnál, Daniel Ricciardo szerződése viszont az idei szezon végén lejár, így nagy kérdés, hogy az új autó meggyőzi-e az ausztrál pilótát a maradásról. Noha mindketten – különösen Verstappen – fiatalok, már többszörös futamgyőztesek, így rajtuk valószínűleg nem fog múlni a siker.
A 2015-ös előszezoni tesztekhez hasonlóan az RB14-es is álcázott festést kapott, ezúttal sötétkék-fekete színekkel és világosabb szponzori feliratokkal. A csapat a most bemutatott példányt Special Editionnek, vagyis különleges kiadásnak szánja, az előszezoni teszteken állítólag már a jól ismert színeket viseli majd az autó.
A Jaguar felvásárlása utáni első tesztektől eltekintve a Red Bull a futamokon mindig a megszokott, sötétkék festését használta a piros-sárga bika motívumokkal, a testvércsapat, a Toro Rosso viszont tavaly már megújította a külső megjelenését. A hivatalos ajándéktárgy-kollekció a megszokott színekkel készült el, így várhatóan ez a festés is csak átmeneti lesz.
Az álcázott festés arra mindenképpen alkalmas, hogy a Haas és a Williams számítógép által generált képeihez hasonlóan nehezen kivehetővé tegye az érdekes részleteket. Az viszont már látszik, hogy az autón 360 fokos kamerát helyeztek el a orr-résznél a rajtszám mögött, megtartották az orrkúpon a légbeömlő-nyílást, meglepően karcsú lett hűtőrendszer a versenyző mögött és
rengeteg apró légterelő jelent meg az autón, sőt, az első futómű lengőkarjai is hajlítottak és szárnyprofilra emlékeztetnek,
de az oldalsó légterelők és az oldaldobozok körül is érdekesek a részletek. Az F1-es technikai szakértő, Craig Scarborough arra is rámutatott, hogy a motorburkolatot szokatlanul szerelték össze, így elképzelhető, hogy a későbbiek során „a bika hátánál” változni fog a karosszériaelem, például hűtőnyílással vagy egyéb aerodinamikai alkatrészekkel.