BOTTAS Valtteri (fin), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, VANDOORNE Stoffel (bel), McLaren Renault MCL33, action during 2018 Formula 1 championship at Melbourne, Australian Grand Prix, from March 22 To 25 - Photo : FIA Formula One World Championship 2018, Melbourne
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas hármat előzött az Ausztrál Nagydíjon, mégsem tudott felzárkózni a legjobbak mögé. Toto Wolff szerint ez a Mercedes motorfölényének a végét, új időszámítás kezdetét jelentheti.
A szombati balesetét követő váltócseréje után Valtteri Bottas a 15. rajthelyről kezdhette meg az Ausztrál Nagydíjat. A finn a 8. pozícióba kapaszkodott fel a verseny végéig, részben a két Haas-Ferrari kiesése és a többiek vezetői hibája miatt, részben a három előzésének köszönhetően.
Az Ezüstnyilak csapatvezetője, Toto Wolff mégsem volt elégedett – szerinte
a Mercedes elveszítette az eddig megszokott motorerő-fölényét, új időszámítás köszöntött be a Forma–1-ben.
„Úgy vélem, ez az új valóság – mondta Wolff az Autosportnak. – [Bottas] több ellenfelet előzött meg, mint bárki más. Maga mögé utasította Strollt (Williams), Ocont (Force India), végül Vandoorne-t (McLaren) is, vagyis háromszor előzött és a Safety Carral is szerencséje volt."
„Tökéletesen időzített és enélkül esélye sem lett volna, hogy bekerüljön a legjobb tíz közé. De attól tartok, hogy sokkal szorosabb lett a mezőny, már nem fogunk olyat látni, hogy egy autó messze elhúz a többiektől, mint korábban. Új világ köszöntött ránk."
Wolff ezzel arra utalt, hogy
sem a Mercedes, sem a Ferrari, sem a Red Bull nem rendelkezik olyan fölénnyel az üldözőbollyal szemben, ami garantálná, hogy a legjobb autók könnyen túljuthatnak rajtuk.
„Arra számítok, hogy ez a három csapat fog versenyeket nyerni és csatázni a bajnoki címért, de úgy látom, hogy a McLarenből, a Renault-ból és a Haasból álló üldöző csoport szorosan a nyomukban lesz. Sem Valtteri, sem Max [Verstappen, aki a futam után szintén az előzési lehetőségek hiányára panaszkodott] nem tudott az említett autók elé kerülni."
Bottas is elismerte, hogy a korábbiakhoz képest nehéz volt felzárkóznia. „A csapatok [idén] közelebb vannak egymáshoz, ami megnehezíti [az előzést].
Nagyobb az autók leszorítóereje is, ami azt jelenti, hogy közel maradni is nehezebb hozzájuk, mint tavaly volt"
– szögezte le a Mercedes versenyzője. „Jelentősen csökkent a motorok [teljesítménye] közötti különbség. Talán a Renault-val szemben még némileg előnyben vagyunk, de nem számottevően, és
az autóik sem rosszabbak a kanyarokban.
Nem tudtam ennél közelebb kerülni hozzájuk" – tette hozzá Valtteri Bottas.