A szokásos, hároméves ciklus végén lecserélte a Forma-1 biztonsági autóját a Mercedes-Benz. Az elmúlt években megszokott AMG GT S helyett mostantól
egy ezüstszínű AMG GT R diktálja a mezőny tempóját
rossz időben, vagy ha baleset történne.
Az AMG affalterbachi központjában kifejlesztett, a Nürburgring Nordschleifén élesített GT R-ben egy négyliteres, V8-as biturbó erőforrás dohog, amelynek
585 lóerős teljesítménye rekord – még sohasem volt ilyen erős Safety Car az F1-ben. A szupersportkocsi végsebessége 318 km/óra,
így vezetőjének, Bernd Mayländernek nem okozhat gondot, hogy bevetés esetén a mezőny előtt maradjon. Az autó úttartását aktív menetdinamikai eszközök, köztük elektronikus hasmagasság-szabályozás és a kormányozható hátsó kerék segíti.
„Nagyon örülök az új szolgálati kocsimnak. Az autó vezetési dinamikája abszolút csúcs, még egy szinttel jobb, mint az elődjéé, az AMG GT S-é volt. Természetesen azt kívánom, hogy minél kevesebbszer kelljen a pályára hajtanom a Safety Carral, de
ha biztonságosan egyben szeretnénk tartani az F1-es mezőnyt, akkor az AMG GT R a legjobb választás a feladatra"
– nyilatkozta Mayländer, aki 2000 óta vezeti a Forma-1-es Safety Cart.
A Mercedes egyébként az orvosi beavatkozó autót is lecserélte a 2018-as szezonra. Mostantól egy 510 lóerős AMG C63 S T-Modell lesz az orvosi csapat segítségére, ha valóban gyorsan oda kell érni egy baleset helyszínére.