MONTMELO, SPAIN - MARCH 01: Scuderia Toro Rosso garage during day four of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on March 1, 2018 in Montmelo, Spain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1UWUG4WYN2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko és Christian Horner úgy látja, a Honda teljesítménye még az idén utolérheti a Renault-ét. Ha a japánok ilyen ütemben fejlődnek, a Red Bull már 2019-ben lecsaphat az erőforrásukra.
Rendkívül biztatóan szerepelt a téli tesztek során a Toro Rosso, amiben fontos része volt a Honda-erőforrás látványos fejlődésének. A Szakurában készülő hajtómű teljesítménye most még körülbelül 15 lóerővel elmarad a Renault-é mögött, de a japánok fejlesztési terve felkeltette a Red Bull vezetőinek figyelmét, akik a legjobb motort szeretnék megkaparintani 2019-re.
Technikailag nagyon érdekes a Honda csomagja, mert a motor könnyű és most már megbízható is"
– jelentette ki a Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko a Motorsport.com-nak.
„[A japánok] azt mondják, folyamatosan növelni akarják a teljesítményét. Ha ez így lesz,
az erőforrás a szezon végére elérheti a Renault szintjét."
Az is a Honda malmára hajthatja a vizet, hogy a Renault szoros határidőt szabott a Red Bullnak. Cyril Abiteboul május 1-jéig várja a Red Bull válaszát, hogy 2018 után továbbra is a franciákkal, vagy másik motorpartnerrel kívánják-e folytatni az F1-ben.
Hónapról hónapra változik a helyzet a Renault-val, de ezt már megszoktuk. Régóta ismerjük egymást"
– mondta némi éllel Christian Horner, a bikások csapatfőnöke. „Tiszteljük a munkájukat, számunkra azonban az a legfontosabb, hogy a legjobb erőforrással tudjunk együtt fejlődni."
Tíz év után szabad a vásár
„Nagyjából tíz év óta először vagyunk abban a helyzetben, hogy megválaszthatjuk [a partnerünket]. Hosszú-hosszú ideje nem fordult elő ilyesmi, mert vagy egy vétóba, vagy másfajta ellenállásba ütköztünk, vagy az adott gyártó nem akart együttműködni velünk. Most viszont
az első sorból figyelhetjük, hogyan teljesít, miként fejlődik [a Honda] a Toro Rossóval. Minden a teljesítményen múlik
– a legerősebb motort szeretnénk az autónk hátuljában tudni" – tette hozzá Christian Horner.
Marko elismerte, hogy mély benyomást tett rá a japánok alázatossága, de még inkább a 2018-as fejlesztési tervük.
„A Toro Rosso és a Honda példásan működik együtt, hiszen nem próbáltuk megszabni a japánoknak, hogy nézzen ki az új motor. Rögtön a szerződés aláírása után
mérnököket küldtünk, illetve fogadtunk Faenzából Szakurába, Japánba és [a Red Bull központjába] Milton Keynes-be is, ahol a Honda szintén felállított egy kisebb bázist.
Itt döntöttük el, hogyan installáljuk a motort a jelenlegi autóba [a Toro Rossóba]. Úgy vélem, az, hogy partnerként kezeltük egymást, nagyban hozzájárult az eddigi sikerekhez" – szögezte le a Red Bull szaktanácsadója.