Hazai versenyzőként Daniel Ricciardo nem kerülhette el, hogy felmerüljön a szerződéshosszabbítás ügye az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. A Red Bull pilótája elmondta, még el sem kezdődött a szezon, de úgy érzi, már most sok kérdésre felelt ebben a témában, ezért egy ideig szeretne e téren szünetet tartani és csak abban reménykedik, hogy idén versenyképesek lehetnek.
A mellette ülő Lewis Hamilton elismerte, hogy „egy bizonyos szakaszban teljesen rendben van, ha az ember valami újat szeretne megismerni egy másik csapatnál”, viszont arra bíztatta Ricciardót, hogy próbálja nem elidegeníteni maga körül a munkatársait, mert „nagyon fontos őket elégedettnek és koncentráltnak látni, hogy segítsenek elérni az ember céljait.”
„Az elmúlt néhány évben akadtak pilóták, akik rossz döntéseket hoztak és veszélyes vizekre kormányozták a hajót. [Ricciardo] még mindig jó helyen van, szerintem a Red Bullnak idén tényleg lesz esélye a világbajnoki címért küzdeni” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.
Ricciardo korábbi csapattársa, Sebastian Vettel felkészült arra, hogy adott esetben ismét egy istállónál versenyezzenek, ezúttal a Ferrarinál.
„Abban biztos vagyok, hogy talál magának helyet, de azt nem, hogy mit akar elérni és mennyi [pénzt] kér – mondta Vettel. – Már korábban is ismertem őt, de csak egy közös évünk volt, ami neki nagyszerű volt, nekem nem. Én nem bánnám, ha ismét összekerülnénk a jövőben, de nem tudom, hogy mit tervez. Gondolom, van pár lehetősége és nem hiszem, hogy sietnie kellene.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont az Autosportnak azt mondta, több lehetőség körül is választhatnak pilótafronton és olyan versenyzőt szeretnének, aki tényleg náluk akar szerepelni. „Nem lenne helyes erőltetni az ügyet vagy a döntést. Daniel ismeri az álláspontunkat, hogy vele akarjuk folytatni.
Az ajtó nyitva áll, de ez nem lesz így örökké. Eljön egy pillanat, amikor azt mondjuk, ideje lépni, különben más megoldáshoz folyamodunk.”
Horner azt is tudni véli, hogy Ricciardo csak a (Renault) erőforrás szereplésével nincs kibékülve a csapatnál, szerinte az ausztrál pilóta elégedett a Red Bullnál betöltött szerepével. Ricciardo a sajtótájékoztatón elismerte, hogy bár nem biztos, a tavalyi tapasztalatok alapján valószínűnek tartja, hogy három helyett legalább négy erőforrásra lesz majd szüksége, ezért büntetésekre is számít.
A Red Bull idén még a Renault erőforrásait használja TAG Heuer néven, de a francia gyártó jövőre már nem feltétlenül szeretné kiszolgálni őket, így felmerült, hogy átveszik a Toro Rossónál csiszolódó Honda erőforrásokat. Hosszabb távon a sajtóban a Red Bull szponzora és technológiai partnere, az Aston Martin is felmerülhet, de legkorábban csak 2021-től.
Az FIA által kiadott szabálytervezetre azt mondhatom, hogy nagyjából elfogadható a számunkra
– nyilatkozta Andy Palmer, az Aston Martin ügyvezetője. – Mindenképpen jó irányba tartunk, szerintem nagyobb szerep jut majd a pilótáknak és kevesebb az elektronikának. Az F1-nek erről kellene szólnia. Nem számítunk arra, hogy a végleges szabályok az év vége előtt megjelennek, de előkészítjük a motorkoncepcióinkat, így nem veszítünk időt. Ha egyszerűsödnek a motorok és plafont szabnak a költségeknek, akkor ez nagyon érdekel minket.”