Idén már a Renault motorjaival próbál visszatérni az élmezőnybe a McLaren, de a tesztelésük eddig aggasztóan hasonlít a hondás években tapasztaltakhoz: az előszezon hat eltelt napjából csak kettőn nem szaladtak bele semmilyen probléma sem, amiből az egyik a gyakorlásra alkalmatlan múlt szerda volt.
Bár az új motor egyelőre jól muzsikál, a csapat az előző héten hibás kerékanya és meglazult csavar, ezen a héten bedöglő akkumulátor és olajszivárgás miatt vesztett értékes órákat a felkészülésből. Eric Boullier elismerte, hogy ez kihat a programjukra. „Mindig van egy ütemtervünk, és amikor időt vesztünk, módosítunk rajta. Felállítunk egy fontossági sorrendet, hogy mit vizsgáljunk és mit ne" – nyilatkozta.
A wokingiak versenyigazgatója ugyanakkor nem érzi vészesnek a helyzetet.
„Az autó lerobbant, igen, de ez csak tesztelés, vannak kisebb gondjaink, amiket meg kell oldanunk. Ez a folyamat része. Tudjuk, hogy urai vagyunk a helyzetnek. Ez egy új együttműködés a Renault-val, teljesen új az autó [hajtásláncának] elrendezése is. Ez csak tesztelés, adjanak nekünk időt és minden rendben lesz" – mondta. Optimizmusát arra alapozhatja, hogy ezúttal házon belül is kezelhetik a gondokat, nem a motorszállítójuktól függ a sorsuk.
Szerinte nem az autó szűkre szabott hátsó része felelős a problémákért, az olajszivárgásnak például ehhez biztos nincs köze. Szerdán új hűtőrések jelentek meg az MCL33 motorborításán, amit Boullier „elsősegély" megoldásnak nevezett, amíg áttervezik a hűtési rendszert, bár azt sem tartja kizártnak, hogy ennél az opciónál maradnak. A rendszeresen visszatérő égésnyomok miatt sem nyugtalan.
Nincs jelentőségük. Csak jobb hővédelmet kell biztosítanunk, ennyi az egész."
Amikor megy, Boullier szerint az MCL33 hozza azokat a teljesítményértékeket, amiket előirányoztak – a szélcsatornás fejlesztések gyakorlati megvalósulásával már tavaly sem álltak hadilábon.
„Eddig az összes kitűzött célt teljesítettük [az autóval], a pályán is – jelentette ki. – Nem tudom, ez mely csapatok megelőzésére lesz elég, szerintem amúgy is mindenki bújkál kicsit. Az autónk azonban jónak néz ki a pályán."
Szerdán egy elrepedt vezeték okozta az olajszivárgást, és a javítás és motorcsere miatt Fernando Alonso délután alig tudott vezetni, így végül 57 fordulóval zárta a napot – voltak, akik ennél közel háromszor ennyit mentek. Főnökéhez hasonlóan azonban azt mondta, az efféle akadályok „részei a tesztelésnek, és remélem, ilyesmi nem ismétlődik meg velünk Melbourne-ben az első tíz körben."
„Szerettem volna kicsit több kört megtenni. 50 körnél hosszabb programot terveztünk, de így is rájöttünk néhány dologra – tette hozzá.
A programunk lényegi részét teljesítettük délelőtt."
„Utána már csak hosszú etapokat futottunk volna konkrét információ szüksége nélkül. A kimaradt körök miatt így nem bosszankodok. Az utolsó [pénteki] tesztanapomon valószínűleg szükségünk lesz még pár fordulóra, hosszabb etapokra, hogy ellenőrizzünk néhány dolgot, de az alapvető kérdések közül az összesre választ kaptunk."