A jövő hétvégén kezdődő F1-es világbajnokság előtt körvonalazódik a kérdés, hogy a Red Bull és a Ferrari tud-e valamit kezdeni a Mercedes igen erősnek tűnő tempójával. Biztosat egyelőre senki sem tud, hiszen még a GPS adatok birtokában lévő csapatok sem ismerik pontosan az ellenfelek tesztprogramjait, de úgy tűnik, ismét a tavalyi triumvirátus hajthat majd a dobogós helyekre.
„Tavaly a Red Bull több, mint egy másodperccel mögöttünk volt az elején. Akadt még fejleszteni valójuk, ezért az újításaik ütemezése sokkal gyakoribb volt, mint nálunk vagy például a Ferrarinál” – nyilatkozta Lewis Hamilton. – Ha ez folytatódik, akkor az a Ferrari és számunkra is kihívás lesz. Fogalmam sincs, hogy ki lesz a leggyorsabb, de nyilvánvalóan reméljük, hogy megtettük, amit kellett.”
„Arra számítok, hogy [a W09-cel] kisebb lépést teszünk, hiszen [a tavalyi] teljesen új autó volt és ehhez igazodott a fejlesztés üteme is. Izgalmas év lesz, de nem tudom, hogyan alakul” – nyilatkozta a világbajnoki címvédő, aki szerint ha Max Verstappen megbízható autót kapott volna, tavaly legyőzte volna Daniel Ricciardót.
Sebastian [Vettel] és a Ferrari is ott lesz velünk [az élen] Ennél többet tényleg nem tudok megjósolni.”
Csapattársa, Valtteri Bottas „nagyon pozitívnak” nevezte a hosszú etapokat és a versenyszimulációkat, de kijelentette: „Nem hisszük, hogy a többiekhez képest az egy másodperces előny közelében lennénk. Nem ez a helyzet.” Hozzátette: „A nyers, egykörös tempó még számunkra is ismeretlen, de gondolom, néhány héten belül minden kiderül.”
Bottas szerint a Mercedesnél „nem éreztük szükségesnek, hogy az abszolút maximumot” kihozzák az autóból a tesztelésen, de így is jó eredményeket vár az autótól, amikor annak eljön az ideje. „Tudjuk, hogy minden rendben van, az időmérős beállítások majd megmutatják, milyen gyors is az autó valójában.”
A finn pilóta a második szezonját kezdi a csapatnál és úgy érzi, most sokkal simábban mennek a dolgai, így több energiát fordíthat arra, hogy a pályán is jobban szerepeljen.
„Az autó kezelhetőségével, viselkedésével és az általános balanszával kapcsolatban éreztem, hogy nem rossz irányba ment – vélte. – Néhány javítást elvégeztünk és a balansz sokkal jobban összeállt. Ez jobban illeszkedik a vezetési stílusomhoz, de ez nem is fontos, az én dolgom, hogy alkalmazkodjak az autóhoz. A kezdés eddig jól alakult.”