A Ferrari ellopta a show-t Barcelonában, ha a második téli tesztsorozat eredménylistájára tekintünk. A maranellói gárda a négy tesztnapból háromszor zárt a rangsor élén (kétszer Sebastian Vettel, egyszer Kimi Räikkönen jóvoltából), és a teszthét leggyorsabb köreinek összesített listáján is a két pilótájuk dominált. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azonban tudjuk, hogy
más a tesztelés és más egy versenyhétvége, sok technikai, időjárásfüggő és egyéb változó van a kvalifikációs-, illetve a versenybeállítás között.
Vettel csütörtökön, Räikkönen pénteken futotta azt az alacsony 1:17 perces körét, amivel az eredménylista élére ugrottak. Mindketten kevés, 6-7 körre elegendő benzinnel (habár nem olyan kevéssel, amennyit a Q3-ban tankolni szoktak az autókba),
a Pirelli leglágyabb keverékén érték el a legjobb eredményüket, ami alapján az SF71-H kétségtelenül a leggyorsabb autók egyike.
A versenyszimulációk során azonban csak hajszállal előzték meg a Red Bullt, a Mercedes konstans köreitől pedig jelentősen, 0,8-1 másodperccel elmaradtak. Ezen a téren még fejlődniük kell.
# | versenyző | autó | típus | nap | köridő | gumi |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF71-H | csüt. | 1:17.182 | hiperlágy |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | SF71-H | péntek | 1:17.221 | hiperlágy |
3. | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | péntek | 1:17.784 | hiperlágy |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | szerda | 1:18.047 | hiperlágy |
5. | Carlos Sainz | Renault | R.S.18 | péntek | 1:18.092 | hiperlágy |
6. | Kevin Magnussen | Haas F1 | VF-18 | csüt. | 1:18.360 | szuperlágy |
7. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | csüt. | 1:18.363 | hiperlágy |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | szerda | 1:18.400 | ultralágy |
9. | Romain Grosjean | Haas F1 | VF-18 | péntek | 1:18.412 | ultralágy |
10. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | szerda | 1:18.560 | ultralágy |
A maranellóiak felfogásával ellentétben a látványos köridők villantása helyett a versenytempó fokozására koncentrált a Mercedes. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egész héten délelőtt/délutáni váltásban vezette az Ezüstnyilat,
a Mercedes így gondoskodott róla, hogy mindig egy friss, 100 százalékosan a feladatára koncentráló pilóta üljön a kormány mögött.
Meg is lett az eredménye: a W09 Hybrid ezen a héten 734, a két teszten összesen 1040 kört (4841 kilométert) teljesített, méghozzá látványos technikai hiba nélkül. Ezzel toronymagasan az Ezüstnyíl lett az idei téli tesztelés legmegbízhatóbb autója.
A középkemény gumikon futott maratoni etapok hátulütője, hogy a Mercedest csak kétszer jegyezték a napi eredménylista elején (Bottas kedden kéttizeddel marad el Vettel idejétől, Hamilton szerdán majdnem 4 tizedet kapott Ricciardótól) – de nem is ez volt a cél. „Igazából már csütörtökön elvégeztünk mindent, amit erre a hétre terveztünk, a pénteki nap csak ráadás volt" – mondta Bottas.
Nem láttuk sok értelmét, hogy a gyors köröket hajszoljuk, hiszen pontosan tudjuk, mire képes az autónk."
A világbajnok megjegyezte, hogy az új Ezüstnyílban jobban érzi magát, mint a tavalyi W08-ban, ami nem sok jót jelent az ellenfelek számára. A Mercedes fölényére utaló megjegyzéseket pedig természetesen igyekezett lehűteni:
Ez egy pillanatfelvétel volt Barcelonából, ami nem jelenti azt, hogy mindenhol ugyanilyenek lesznek az erőviszonyok.
Ahogy mindenki más, mi is csak most ismerkedünk a kocsival" – mondta Lewis Hamilton.
A brackley-i gárda egyetlen problémája a hátsó abroncsok hólyagosodása volt, amikor a pálya hőmérséklete meghaladta a 30˚C-ot, de a futóművön és a hátsó szárnyon végrehajtott kisebb változtatásokkal a teszt zárására javítani tudtak a helyzeten a mérnökök.
A Ferrari mellett csak a Red Bull tudott napi legjobb időt villantani ezen a héten. Daniel Ricciardo szerdán 1:18,047 perc alatt rohant körbe a hiperlágy gumikon, az ausztrál ezzel a körével az összesített lista 4. helyén végzett. Az újabb világbajnoki címről álmodozó osztrák-brit gárdát nem hátráltatták olyan műszaki problémák, amik komolyabb időkiesést eredményeztek volna.
Verstappen ezen a héten leginkább versenyt szimulált
Ennek ellenére az RB14 149-cel kevesebb kört teljesített, mint a Ferrari, a Mercedes mamutpenzumától pedig 260 körrel maradtak el a kékek.
„A kasztnink ugyanolyan jó, mint a Mercedesé, csak a motor miatt vagyunk némileg hátrányban"
– dicsérte Adrian Newey legújabb alkotását Helmut Marko, a Red Bull szaktanácsadója.
A csapat magabiztosságát az adja, hogy a GPS-es méréseik alapján az RB14 a kanyarokban hasonlóan gyors, mint a Mercedes W09,
a verseny-szimulációk alatt mért köreik pedig (közepes gumin, 18-25 körös etapokon) alig maradtak el a Ferrari értékeitől.
A Renault a hírek szerint egy új, izmosabb motorral jelentkezett a barcelonai tesztelés utolsó két napjára, ami kifogástalanul muzsikált, ráadásul a franciák további lóerőket ígértek a Red Bullnak Melbourne-re.
A rendkívül sűrű középmezőny értékeléséről, valamint Fernando Alonso és a McLaren szenvedésének okairól a következő oldalon olvashat, kérjük, lapozzon!