Az átlagosnál is nagyobb homály fedi az F1 erősorrendjét a tesztidőszak felénél, mert a szokatlanul hideg időben a csapatok alig jutottak használható adatokhoz az első négy tesztnapon. Ebből kettőn, a keddin és a szerdai jószerivel semmit sem tanultak a fagypont közeli hőmérsékletben.
A Force India beosztása és a kedvezőtlen körülmények miatt Sergio Pérez csak csütörtökön kezdte meg az ismerkedést új autójával, de a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton is kilométerhiányban szenvedett csütörtökig, mielőtt a hét legjobb idejét megfutva 69-szer ment körbe a pályán.
Hétfőn kapott egy fél napot a volán mögött, de kedden
önszántából átengedte a kormányt Valtteri Bottasnak, hogy a csapat a versenyzőcserével járó változtatások elvégzése miatt ne veszítsen másfél órát.
Főleg ne a kora délutáni iórákban, amikor az időjárási körülmények lehetővé tették a normális munkát.
Hamilton csütörtökön elégedetten szállt ki az autóból, bár tudja: a soktényezős egyenletben egyelőre nehéz megállapítani, mekkorát léptek előre a W09-cel. "Továbbfejlesztettük a tavalyi autót, de a gumikon is javítottak, az itteni aszfalt pedig vadonatúj, ezért a dolgok jobbnak tűnhetnek, mint amilyenek valójában" – mondta.
Nehéz megmondani, hogy az új autó mennyivel jobb a tavalyinál, de egyértelműen gyorsabbnak érzem.
A jövő héten már okosabbak leszünk."
Videó: Lewis Hamilton kereket cserél az F1-es Mercedesen
"Eddig minden rendben van. Általában nem rajongok a tesztelésért, de ma nagyon hiányzott, mert az előző napokon nem tettem meg sok kört" - mondta még csütörtökön.
A futásteljesítményt tekintve a Mercedes a második helyen zárta a hetet a csapatok rangsorában, a 306 kört (1424 kilométert) futó Ezüstnyilakat a négy nap alatt csak a Toro Rosso előzte meg. Fő riválisuk, a Ferrari a harmadik helyen zárt, Vettel és Räikkönen első nekifutásra 298 kört (1387 km-t) teljesített Barcelonában.