Szokatlanul korán, június második fele helyett április végén rendezik meg idén az Azeri Nagydíjat. Miután Kínában taktikai és "bodicsekes" (Verstappen nekiment Vettelnek) vereséget szenvedtek a Red Bulltól, a Ferrari agresszív gumiválasztással igyekszik kiköszörülni a csorbát a bakui városi pályán.
Az F1 hivatalos gumiszállítója a lágy (sárga oldalfalú), a szuperlágy (piros) és az ultralágy (lila) keveréket kínálja a csapatoknak Azerbajdzsánban, ahol a júniusban megszokott
28-30°C helyett jó tíz fokkal enyhébb idő, ezért hűvösebb aszfalt is várható.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen kérte a legtöbb ultralágy gumit – fejenként 10 garnitúrát – a Pirellitől. A Mercedes abban bízik, hogy Bakuban melegebb lesz, mint Sanghajban, ezért Lewis Hamilton és Valtteri Bottas 9-9 garnitúrát rendelt a leglágyabb keverékből. A Red Bull pilótái valamivel óvatosabbak, Daniel Ricciardo és Max Verstappen egyformán 8 szettet kért a lila jelölésű gumikból.
„Baku egy különleges helyszín, hiszen városi pálya, de nagy sebességeket érnek el rajta az autók – elemzi az Azeri GP helyszínét a Pirelli sportfőnöke, Mario Isola. – A telegázzal bevehető ultragyors kanyarok egészen lassú fordulókkal váltakoznak, és további nehezítő körülmény, hogy
míg a pálya egy részén süt a nap, más részei árnyékban vannak [a lombos fák miatt]. Ez magyarázza az ingadozó aszfalthőmérsékletet."
Az olasz szakember hozzátette: „Kevesebb problémára számítunk az ultralágy gumikkal [mint Kínában], mivel a bakui pálya felülete nem olyan érdes, mint a sanghajié."