Az érvényben lévő gumiszállítói szerződés lejárta után is maradna a Pirelli az F1-ben, nyilatkozta Mario Isola, a gyártó sportigazgatója az F1 Fanatic-nak. A kínai kézben lévő olasz márka 2019-ig lehet a világbajnokság kizárólagos gumiszállítója és bár ők is tudják, hogy az FIA pályázatot fog kiírni, már az idén tárgyalnának egy új szerződésről, mert rengeteg ötletük és tervük van.
A Pirelli a 2011-es szezontól tért vissza az F1-be, most a harmadik hároméves ciklusuk közepe felé járnak és az első olyan szerződéshosszabbításra készülnek, amikor már nem Bernie Ecclestone-nal kell tárgyalóasztalhoz ülniük. A korábbi ügyvezető pártolta a gyártót, mert jó üzleti megállapodásokat kötöttek és teljesítették a sportág vezetőinek kéréseit. Most Ross Brawn lesz a másik oldalon.
„Amikor 2010-ben elkezdtünk egyeztetni a csapatokkal, Ross volt a gumi munkacsoport elnöke – idézte fel Isola. – Most a Liberty-nél a technikai ügyeket intézi és van egy saját stábja. Nagyon jó kapcsolatban vagyunk velük és együttműködünk, amikor adatokra vagy elemzésekre van szükségük a jövővel kapcsolatban” – tette hozzá.
Ecclestone-nal ellentétben a csapatok és a versenyzők gyakran bírálták a Pirellit, a gyártó rendszerint a tesztelési lehetőségek hiányával védekezett.
A 2016-os szezon kezdete óta ismét lehetőség nyílt külön gumitesztekre és Isola úgy vélte, ezek hasznosak is voltak, de nem számít arra, hogy a továbbiakban emelkedik a tesztnapok száma, mert a 21 futamos versenynaptár miatt a csapatok nagyon elfoglaltak. Azt tartaná ideálisnak, ha 2010-hez hasonlóan ismét lenne saját tesztautójuk, de a mostani 25 tesztnappal is elégedett évente.
Az idei tervünk azonos a tavalyival. Minden csapat részt vesz benne, mindenki teljesít egy gumitesztet. Ez a rendszer bevált
– mondta. – Nagyon jó lenne megtartani a szezonzáró utáni tesztet Abu-Dzabiban, mert fontos adatokat gyűjthettünk a következő évre. Ez volt az első alkalom, hogy adatokhoz jutottunk, így a [keverékek] kiválasztását elemzés és nem megérzések alapján végezhettük el. Beszállítóként a sport fejlődése is fontos nekünk, ezért minden iránymutatásnak örülünk, amit [a csapatoktól] kapunk.”
A 2015-ös gumiszállítói tender kiírásakor a Michelin is pályázott a megbízásra, de kijelentették, 18 collos gumikat készítenének a csapatok részére. Az elképzelés nem kapott támogatást és végül az FIA a Pirellinek szavazott bizalmat. A Michelin ezúttal nem számol az F1-es szerepléssel.
Élenjáróként imádunk kockázatokat vállalni és ezt folytatni is akarjuk
– szögezte le Pascal Couasnon, a Michelin Motorsport igazgatója. – Már hosszú évek óta emlegetjük a 18 collos kerekeket a Formula-1-nek, szerintem úgy 2010 óta, de még nem tudtuk meggyőzni az érdekelteket, hogy vállalják fel ezt a kockázatot” – mondta a szakember, aki úgy vélte, a Sportautó-világbajnokság (WEC) és a Formula E kedvezőbb lehetőség a céljaik megvalósításához.