2004, azaz Michael Schumacher utolsó vb-címének éve óta először indította a szezont két győzelemmel a Ferrari, amely a szerencsés melbourne-i siker után Bahreinben önerőből szerezte meg az első helyet. Menet közben azonban taktikát kellett váltaniuk, hogy a pole pozícióból induló Sebastian Vettel megtartsa az 1. helyet, és ez kis híján visszaütött;
a németnek az utolsó körökben elképesztő bekkelést kellett bemutatnia az elhasznált gumikon Valtteri Bottasszal szemben.
A Mercedes ugyanis alapból egyetlen kerékcserével operált, s bár a finn gyakorlatilag ugyanakkor kapott új abroncsokat, mint Vettel, ő kisebb meglepetésre a közepes, tartósabb keveréket kapta meg.
Vettel a viszonylag kényelmes, 6 másodperc körüli előnye birtokában így nem nyugodhatott meg, mert végig kérdés volt, hogy a táv kétharmadában használt lágy gumik kibírják-e a célig. A kerékcseréjéig, a 18. körig 2-3 másodperccel előzte meg a Kimi Räikkönent lerajtoló Bottast, és miután csapata látta, hogy a Mercedes trükközik,
úgy döntöttek, nem hívják be még egyszer a boxba az éllovast, inkább megpróbálják eljuttatni ugyanazon a szetten a célig.
Az 50. kör tájékától Bottas felfalta a különbséget, néhány fordulóval a leintés előtt utol is érte Vettelt, aki hősiesen és ügyesen védekezve nem engedte át az 1. helyet. "Úgy rémlik, 10 körrel a cél előtt bejelentkeztem rádión, hogy mindent uralok.
Hazudtam! Nem én irányítottam
– nyilatkozta a dobogón. – Próbáltam kímélni a gumikat, amennyire lehetett. Sikerrel jártam, de csak épphogy."
Bottas azt mondta, érezte, hogy a futam végén elkaphatja őt, de csalódott, amiért nem sikerült. "Elképesztően lelombozó, hogy ilyen jó tempót diktálva, ilyen kis lemaradással második lettem" – ismerte el.
Räikkönentől azonban megint elpártolt Fortuna. Miután Bottas mögé esett, vele maradt a kétkiállásos stratégiánál a Ferrari, de a második kerékcseréjénél úgy engedték vissza a pályára, hogy nem végeztek a munkálatokkal – a pénteki edzésen egy hasonló bakit már elkövettek –, ezért a finn megállásra kényszerült.
Ráadásul magával rántotta az egyik szerelőt a tévesen megadott zöld jelzésre, akit kórházba kellett szállítani.
Utóbb kiderült, hogy a síp- és szárkapocscsontja repedt meg.
Hamilton jubileumi, századik versenye a Mercedesnél a "kármentésről szólt" a büntetése után, a 3. helyre kapaszkodott fel a 9.-ről. Räikkönenhez hasonlóan ő is pozíciót vesztett a rajtot követően, Fernando Alonso és Max Verstappen agresszíven beszúrt elé, de utóbbit gyorsan visszaelőzte.
Jóllehet, nem bánt kesztyűs kézzel a hollanddal és – akaratlanul – kiejtette: a szárnyával kiszúrta a bal hátsó kerekét az első kanyarkombinációban, Verstappen pedig nem sokkal később kiesett a járulékos károk miatt.
"Felzárkóztam [Hamiltonra] az egyenesben, a belső ívre húzódtam és a féktávom mellé értem. A kanyarba én fordultam be először – mondta Verstappen a BBC-nek. – Szerintem elég helye maradt a pálya bal oldalán. Nekiment a bal hátsó kerekemnek és kilyukasztotta, a differenciálmű is tönkrement."
A Red Bullnál ezzel teljessé vált a dráma, ugyanis
a 33-as rajtszámú autó szerencsétlen koccanásával egy időben Daniel Ricciardo is félreállt a 4. helyről,
feltételezhetően elektromos probléma miatt, a csapat két kör alatt mindkét autóját elvesztette.
Hamiltonnak könnyű prédát jelentettek a középmezőny autói az ütközés után, a 8. körre már a negyedik helyre kapaszkodott fel. Ő szintén egyetlen boxkiállással teljesítette a távot, a futam második felében nagyjából 10 másodperccel követte csapattársát a néhány körrel frissebb, szintén középkemény gumikon, mielőtt kicsit közelített az élen harcoló pároshoz.
A rádióbeszélgetések alapján nem tűnt boldognak, mert hiányosnak érezte az információáramlást. A dobogón azt mondta, valójában örül, hogy a váltócseréért járó büntetésből talpra állt, de tényleg hasznát vette volna, ha pontosabb információkat kap az akadozó rádión. "Bosszantó, amikor nem kapjuk meg a szükséges tájékoztatást" – nyilatkozta.
A középmezőnyben a rajttól a célig izgalmas küzdelem zajlott a pontokért
sok előzéssel és változatos stratégiákkal,
aminek még a Sauber és a Williams is részese volt. A dobogósok mögött Pierre Gasly vezette a sort, folytatva a Toro Rosso meseszerű hétvégéjét. "Nem tudom, más versenyeken is ilyen erősek leszünk-e. Most csak ünnepelni fogunk, nagyszerű nap volt" – mondta a Sky Sportsnak.
Az 5. helyen Kevin Magnussen futott be a Haasszal a renault-s Nico Hülkenberget megelőzve. A McLaren mindkét pilótája pontot szerzett, Fernando Alonso 7., Stoffel Vandoorne 8. lett. "Szép munkát végzett a csapat a bokxkiállásokkal, a taktikával és a megbízhatósággal – jelentette ki Alonso. – Ugyanakkor muszáj javulnunk, a teljesítményünk egyelőre nem elég jó."
A pontkasszához odafáradhat a Force India és a Sauber is, előbbit Esteban Ocon, utóbbit Marcus Ericsson képviselte az első tíz között. Sergio Pérezt talán egy koccanás ütötte ki onnan – az első kör kavarodásában Brendon Hartley ment neki (amiért időbüntetést is kapott), amitől megsérült a padlólemeze. Ericsson az eredményével egyébként rekordot döntött: korábban senki sem teljesített ennyi versenyt az F1-ben két pontszerzés között.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |