Két alkalommal is baleset történt a Bahreini Nagydíj hétvégéje során a Ferrari kerékcseréi közben. Először a második szabadedzés végén nem rögzítették rendesen a szerelők Kimi Räikkönen jobb első kerekét, majd a futamon szintén a finn pilóta autójánál hibáztak, akkor a bal hátsó kereket nem sikerült lecserélni.
Räikkönen mégis zöld jelzést kapott, és vétlenül elütötte az egyik szerelőjét, Francesco Cigarinit, aki kettős lábtörést szenvedett, megműtötték, de az Instagramon már köszönetet mondott az érte aggódókért. A Ferrari bejelentette, hogy vizsgálatot kezdtek a baleset körülményeinek feltárása érdekében és az FIA is így döntött, miután 50 ezer dollárra büntették az olasz istállót.
A helyzet érdekessége, hogy a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjon a Haas-csapatnál ugyanilyen problémák merültek fel, akkor Kevin Magnussen és Romain Grosjean is pontszerző helyekről esett ki, ironikus módon ezzel pont a Ferrarit segítették győzelemhez. Az FIA-nak is szemet szúrt, hogy a két csapat sok közös alkatrészt használ a hátsó futóműnél, ezeket a Ferrarinál tervezték.
Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója szerint a Haas és a Ferrari balesetei „egyre kevésbé tűnnek véletlennek.”
Whiting azonban a Racefans szerint hozzátette, hogy „a két melbourne-i eset nyilvánvalóan a légkulcsot működtető [szerelő] hibája volt. Rosszul helyezték vissza az anyát a menetre, azt hitték, hogy szorosan rajta van, de mégis lelazult, és ezt túl későn vették észre.” A veterán szakember a Ferrarinál mást látott: „A srác még csak le sem vette a kereket [mielőtt a Ferrari kiengedte az autót], és ez kissé zavarba ejtő.”
A kerékanyák már az előszezoni tesztek első napja óta fejfájást okoznak a mezőnynek. Barcelonában a McLaren pilótája, Fernando Alonso landolt a kavicságyban, miután az autójáról egyszerűen levált a bal hátsó kerék. Az FIA akkor és most, a Ferrari esetében is vizsgálatot indít a körülmények feltárása érdekében.
Alonso is elvesztette az egyik kerekét és a McLarennel az egész esetet átnéztük
– nyilatkozta Whiting. – Készítettek nekünk egy beszámolót, és a technikai munkacsoporttal is megvitattuk, hogy megértsük és mindenkiben tudatosítsuk, hogy ilyen dolgok megtörténhetnek. Mindenki próbál tanulni ebből” – tette hozzá Whiting, aki úgy érzi, nagyobb büntetésre nincs szükség ilyen esetekben, elég nagy bajnak tartja a csapatra nézve, hogy a pilótájuk kiesik a versenyből.