Váratlanul a Haas istálló lett a vasárnapi Ausztrál Nagydíj egyik főszereplője, miután a remek rajthelyeiket tovább javítva Kevin Magnussen révén a 4. helyen kezdték a futamot, feltartva Max Verstappent, a kerékcserék után azonban először a dán pilóta, majd csapattársa, Romain Grosjean is feladta a versenyt, rosszul rögzített bal hátsó kerekek miatt.
Az F1-ben ezt általában elemi hibának tartják és az FIA is súlyosan bünteti, most azonban csak enyhe, kétszer 5000 dolláros megtorlást szabtak ki az amerikai csapatra. A mezőny tagjai folyamatosan gyakorolják a kerékcseréket a hasonló helyzetek elkerülése érdekében, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azonban elárulta, kevésbé tudtak figyelni erre.
„Nagyon feszült hétvégénk volt. Gondjaink támadtak az első és a második szabadedzésen is és nincs túl sok pótalkatrészünk, ezért nem sokat gyakoroltuk a kerékcseréket. Ez lehet az egyik ok – árulta el. – A kerékanya nem ment rá rendesen a menetre és ezt nem tudtuk idejében megoldani. Itt 2,5 másodperces tartományban dolgoznak [a szerelők] és nagyon balszerencsések voltunk.”
A légkulcsokat ugyanazok a srácok kezelték, akik tavaly és sohasem hibáztak. Van ilyen.”
A szezon eleje a kisebb istállók számára különösen feszített munka, hiszen nagyon kevés idejük van a két autóhoz szükséges alkatrészbázis legyártására, csomagolására és leszállítására ahhoz, hogy minden odaérjen Melbourne-be. Steiner már a tesztelésen is rámutatott, hogy milyen szintű logisztikával dolgoznak, lehetséges, hogy a háttérben nem passzolt minden, ezért volt feszültebbek a szerelők a megszokottnál.
„Többet kell gyakorolnunk – vélte Steiner. – Amint Bahreinbe érünk, a lehető legtöbbet fogunk gyakorolni, hogy feldobjuk a srácok önbizalmát” – ígérte. A kulcsfontosságú hibát vétő szerelő a kiesés után nagyon maga alatt volt, de az autó miatt tavaly rendszeresen panaszkodó Romain Grosjean igyekezett megvigasztalni őt.
A Haasok kiesése Sebastian Vettelnek jött a legjobban, a Ferrari pilótája a számára kedvezően időzített VSC-fázisnak köszönhette a váratlan győzelmét.
„Nem tudom, mi volt a problémájuk – nyilatkozta a futam utáni sajtótájékoztatón. – A virtuális Safety Car nyilvánvalóan segített ma nekem, de voltak más versenyek, amikor nem. Most így alakult, voltam már a másik oldalon is. Lewis [Hamilton] volt talán hármunk közül a leggyorsabb, de néha így alakul [a verseny] és az biztos, hogy nem rossz dolog most piros ruhát hordani.”
Noha a kerékanya rögzítését valóban a szóban forgó szerelő rontotta el, a veszélyes kiengedés alapvetően nem az ő hibája volt. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere megtudta, hogy „a szerelők észrevették [a problémát], de az automatizált rendszerek leengedték az autót, és még azelőtt zöldre váltották a lámpát Kevin Magnussen és Romain Grosjean előtt, hogy bárki megállíthatta volna őket.”