Élő:
Vágólapra másolva!
A csapatfőnök szerint pénteki problémák ágyaztak meg a vasárnap elrontott és kieséseket okozó kerékcseréknek. Már Bahreinre megoldást ígérnek.

Váratlanul a Haas istálló lett a vasárnapi Ausztrál Nagydíj egyik főszereplője, miután a remek rajthelyeiket tovább javítva Kevin Magnussen révén a 4. helyen kezdték a futamot, feltartva Max Verstappent, a kerékcserék után azonban először a dán pilóta, majd csapattársa, Romain Grosjean is feladta a versenyt, rosszul rögzített bal hátsó kerekek miatt.

Az F1-ben ezt általában elemi hibának tartják és az FIA is súlyosan bünteti, most azonban csak enyhe, kétszer 5000 dolláros megtorlást szabtak ki az amerikai csapatra. A mezőny tagjai folyamatosan gyakorolják a kerékcseréket a hasonló helyzetek elkerülése érdekében, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azonban elárulta, kevésbé tudtak figyelni erre.

Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India

„Nagyon feszült hétvégénk volt. Gondjaink támadtak az első és a második szabadedzésen is és nincs túl sok pótalkatrészünk, ezért nem sokat gyakoroltuk a kerékcseréket. Ez lehet az egyik ok – árulta el. – A kerékanya nem ment rá rendesen a menetre és ezt nem tudtuk idejében megoldani. Itt 2,5 másodperces tartományban dolgoznak [a szerelők] és nagyon balszerencsések voltunk.”

A szezon eleje a kisebb istállók számára különösen feszített munka, hiszen nagyon kevés idejük van a két autóhoz szükséges alkatrészbázis legyártására, csomagolására és leszállítására ahhoz, hogy minden odaérjen Melbourne-be. Steiner már a tesztelésen is rámutatott, hogy milyen szintű logisztikával dolgoznak, lehetséges, hogy a háttérben nem passzolt minden, ezért volt feszültebbek a szerelők a megszokottnál.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Az indokolatlanul viselt sisak F1-es jelentése: "Ne szólj hozzám!" Grosjean mégis megvigasztalta munkatársát

„Többet kell gyakorolnunk – vélte Steiner. – Amint Bahreinbe érünk, a lehető legtöbbet fogunk gyakorolni, hogy feldobjuk a srácok önbizalmát” – ígérte. A kulcsfontosságú hibát vétő szerelő a kiesés után nagyon maga alatt volt, de az autó miatt tavaly rendszeresen panaszkodó Romain Grosjean igyekezett megvigasztalni őt.

A Haasok kiesése Sebastian Vettelnek jött a legjobban, a Ferrari pilótája a számára kedvezően időzített VSC-fázisnak köszönhette a váratlan győzelmét.

„Nem tudom, mi volt a problémájuk – nyilatkozta a futam utáni sajtótájékoztatón. – A virtuális Safety Car nyilvánvalóan segített ma nekem, de voltak más versenyek, amikor nem. Most így alakult, voltam már a másik oldalon is. Lewis [Hamilton] volt talán hármunk közül a leggyorsabb, de néha így alakul [a verseny] és az biztos, hogy nem rossz dolog most piros ruhát hordani.”

A szerelők mentették volna a helyzetet

Noha a kerékanya rögzítését valóban a szóban forgó szerelő rontotta el, a veszélyes kiengedés alapvetően nem az ő hibája volt. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere megtudta, hogy „a szerelők észrevették [a problémát], de az automatizált rendszerek leengedték az autót, és még azelőtt zöldre váltották a lámpát Kevin Magnussen és Romain Grosjean előtt, hogy bárki megállíthatta volna őket.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!