Új autómárkák megnyerésén dolgozik az F1 menedzsmentje, elsősorban az új, 2021-től érvénybe lépő technikai szabályoktól várják, hogy bővüljön a résztvevők köre. A pletykák szerint lenyomták a Mercedes és a Ferrari torkán is a költséges MGU-H egység száműzését, ami nagyban elősegítheti az F1-et kívülről figyelő Aston Martin és talán a Porsche meggyőzését is.
„A Porsche gondolkodik a Forma-1-es induláson 2021-től” – nyilatkozta Gerhard Berger, a DTM ügyvezetője az Auto Bildnek. Berger közvetlenül nem dolgozik a sportautógyárral, de a Porsche márkakupát működtet a DTM programjának részeként és az is felmerült, hogy a német bajnoksághoz is csatlakoznak, ha a DTM átveszi az FIA GT3-as szabályrendszerét.
„Csupán az új motorszabályokra várnak. Ezeket májusban hozhatják nyilvánosságra, utána hoznak döntést” – vélte Berger. A Porsche tavaly többszörös győztesként távozott a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC) LMP1-es kategóriájából, azóta titokban egy nagyteljesítményű erőforrást fejlesztenek és egy „szerelemprojektet” is útjára indítottak a nyugdíjazott Le Mans-i autóval.
A 919 Hybrid Evo változatával nem hivatalos körrekordokat próbálnak megdönteni, ez Le Mans-ban nemrég sikerült is.
„Szerintem ez csak mókázás – nyilatkozta Nico Hülkenberg, aki a 919 egyik korábbi változatával meglepetésre nyert Le Mans-ban. – Amikor mi is elmegyünk idén [Spába], valaki le fogja söpörni azt a rekordot – vélte, de korábbi márkatársa és mostani ellenfele, Brendon Hartley úgy vélte, „nagy eredmény” az, hogy a béklyóitól megfosztott autó 0,783 másodperccel gyorsabb volt a szabályos, F1-es Mercedesnél.
„Emlékszem, hogy a WEC-ben mennyire korlátoztak a szabályok az autó lelassítása érdekében. Bizonyos szempontból számítottunk arra, hogy sokkal nagyobb teljesítményt lehet elérni, főleg üzemanyaglimit nélkül. Akkora villanymotor van az autóban és azt annyire visszafogták, hogy a leszorítóerő megnövelésével és a DRS-szel tényleg lenyűgöző köridőt értek el.”
A Porsche hamarosan a Formula-E-ben is szerepet vállal,
ahol egyebek mellett a BMW-vel és 2020-tól a Mercedesszel is összemérhetik az erejüket, de pont a stuttgarti márka a példa arra, hogy megfelelő költségvetéssel akár két ilyen program is futtatható egyszerre. Nagy kérdés, hogy VW csoport új vezérigazgatója, Herbert Diess mit szól az esetleges tervekhez. A 2021-re javasolt költségplafon várhatóan nem rontja majd az esélyeket.