Miután Pierre Gasly motorhiba miatt adta fel az Ausztrál Nagydíjat, a Toro Rosso mindkét erőforrását a Honda japán főhadiszállására, Szakurába szállították átvizsgálásra. Kiderült, hogy a 10-es rajtszámú autó turbójában és hőenergia-visszavezető rendszerében (MGU-H) keletkezett hiba vezetett a francia pilóta kieséséhez.
A Honda ezek után átalakított turbótöltővel és MGU-H-val érkezik a hétvégi Bahreini Nagydíjra, amelyet mindkét pilóta megkap.
Gasly autójában a motort is ki kellett cserélni, a franciának csak két büntetés nélkül felhasználható erőforrása maradt a hátralévő 20 versenyre.
„Nem ideális és nem könnyű döntés a második verseny előtt motort cserélni, hiszen idéntől már csak három motorral és kiegészítő egységgel kell gazdálkodnunk – nyilatkozta a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu az Autosportnak. – Ugyanakkor
hisszük, hogy ez visz előre. Folytatjuk a motor fejlesztését, hogy ez a hiba ne fordulhasson elő még egyszer.
„A szahíri pálya megviseli a motorokat, reméljük, hamar túltesszük magunkat ezen a nehéz helyzeten. Inkább az előttünk álló versenyekre koncentrálunk" – tette hozzá a japán szakember.
Miután az erőforrás többi részegysége – az MGU-K, az elektronikai egységcsomag és az akkumulátorok – nem sérült, Gasly és Hartley szükség esetén rajtbüntetés nélkül kicseréltetheti ezeket.