A Forma-1 a nagy arculati megújulás és digitális felzárkózás keretében elindította a hivatalos, ingyenes fantasyjátékát, amelyben a játékosok az általuk választott pilóták valós teljesítménye alapján gyűjtenek pontokat. Ezek a virtuális játékok elsősorban a fiatalok körében, illetve Amerikában örvendenek nagy népszerűségnek, az F1 e két célcsoportban próbál terjeszkedni az újítással.
Értékes nyereményeket is ígértek a játékban résztvevőknek, bár ezeket csak később jelentik be.
A szolgáltatást a sport szórakoztatóiparában aktív PlayON nevű vállalat biztosítja, amely ezzel lép be az Egyesül Államok piacára.
Az együttműködés azért is történelmi, mert a Forma-1-et működtető gazdasági társaság először szerez részesedést egy külső cégben. A részesedés megvásárlásával a PlayON-t 30 millió fontra értékelték fel.
A fantasyjátékok arra épülnek, hogy
a különböző ligákban induló játékosok bizonyos megkötésekkel összeállíthatják saját csapatukat,
és a „keret" valós teljesítménye alapján kapnak pontokat. Az F1-es verzióban 100 millió dollárból lehet öt versenyzőt és egy csapatot választani, akiknek a pályán elért eredményei számítanak.
Az értékelés és a pénzlimit miatt nem feltétlenül célravezető a legjobb autókat vezetőket kiválasztani:
Hamilton és Vettel együttes ára majdnem 60 millió dollár, mellettük a Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen négyesből már csak kettő fér bele a büdzsébe,
ráadásul üresen marad egy pilóta és a csapat helye a keretben.
Pontokat többek között a versenyzők futamon elért helyezése, előrelépése, csapattárshoz viszonyított eredménye alapján osztanak, valamint a leggyorsabb körért is jár pont, aminek így lesz némi tétje az erkölcsi elismerésen túl. Emellett büntetőpontok is lesznek és a taktikai lehetőségeket bővíti, hogy a keret egyik kiválasztott pilótájának pontjai duplázódnak.