Lassan törzsasztalt kaphat a Ferrarinál Charlie Whiting, aki az utóbbi időben igen sűrűn ellátogatott a csapathoz, hogy különböző műszaki dolgokat ellenőrizzen. Az FIA technikai ügyekért felelős szakembereként az ellenfelek unszolására többek között az autójuk olajhasználatára és a tükörszárnyuk kialakítására is rápillantott, az utóbbi időben pedig azzal volt elfoglalva, hogy kollégáival kiderítse: a Ferrari szabályosan használja-e a hibrid rendszert, amelyből a vádak szerint egy bonyolult trükkel az engedélyezettnél több energiát tudnak a hajtásláncba táplálni.
Erről az Azeri Nagydíjon kezdtek pusmogni a riválisok, és Whiting elmondta,
először a Mercedes technikai igazgatója, James Allison kérte meg a szövetséget a Ferrari adatain látott furcsaságok tisztázására.
Mivel az előírások szerint a csapatoknak kell igazolni, hogy az autójuk megfelel az előírásoknak, az FIA meghallgatta a Ferrari magyarázatát. Whiting elmondta, hogy ez alapján nem látnak szabálytalanságot, ugyanakkor elismerte, nagyon nehéz volt kibogozni a szálakat.
„Bakuban aggályos, nehezen megmagyarázható dolgokra lettünk figyelmesek. Ezeket közösen néztük meg – nyilatkozta a Reutersnek. – Bizonyos dolgokat nem értettünk az adataikban."
A Ferrari magyarázata nem volt meggyőző."
„A mélyére akartunk ásni, és Spanyolországban méréseket végeztek, hogy jobban megértsünk mindent és elégedettek legyünk."
Az FIA a Monacói Nagydíjon egy új ellenőrző műszert illesztett az akkumulátorra, hogy a maranellóiak biztosan ne játszhassák ki a szabályokat.
Whiting bosszús, amiért az egésznek ekkora visszhangja volt a sajtóban.
„Fokozta a helyzetet, hogy a megalapozatlan állítások futótűzként terjedtek a paddockban" – mondta. Az FIA elnöke, Jean Todt szintén megemlítette, hogy "ha egy csapatnak kételye van, adjon be óvást. Sokkal egészségesebb lenne, mint a médián keresztül manipulálva megoldani a problémát."