Rejtélyes füst, padlólemez, hátsó szárny, harmadik fül a kormányon, extra olajtartály, tükrössszárny. Még felsorolni is hosszú, mennyi mindennel igyekezett már a Ferrari az idén feszegetni a szabályok kereteit, sokszor az azokban fellelhető szürke zónákból kovácsolva előnyt.
A Spanyol Nagydíjon ugyan a Mercedes győzött, a pályán kívüli történéseket egyértelműen a Ferrari uralta tükörszárnyával. A megoldást már pénteken vizsgálta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) majd egy direktívával igyekezett elejét venni az elterjedésének, így Monacóban aligha látjuk viszont az SF71H-n. Ám alighogy az egyik vitás kérdést rendezték, rögtön egy másik lépett a helyébe, gyarapítva a vörösök idei „bűnlajstromát." Monacóban az energia-visszanyeréssel való trükközés miatt aggódhatnak.
A rivális csapatok a Ferrari elektromos energiaelosztásának tisztázására kérték az FIA-t, többen ugyanis arra gyanakodnak, hogy az olaszok rövid ideig 20 lóerős teljesítménytöbblethez jutnak az időmérőkön.
Az Auto Motor und Sport információi szerint a riválisok azzal vádolják a vörösöket, hogy az akkumulátor-kimenet manipulálásával a körönként engedélyezett 4 MJ-nál több energiát hívnak elő az akkumulátorból.
Ezt a mérőszenzorok időszakos megkerülésével érhetik el. A Ferrari állítólagos trükkje annyira bonyolult, hogy az FIA szakembereinek is nehézséget okoz a megértése, így értelemszerűen bizonyítani sem egyszerű a létezését. Az AMuS szerint a Bakuban elvégzett ellenőrzésekről készített a szövetség egy egyelőre titkosított jelentést, míg a barcelonai mérések semmi különöset nem mutattak. Az igencsak valószínűtlen, hogy a Ferrari a két verseny között változtatott, mivel a vezérlőelektronika zárt rendszer és különben is, Sebastian Vettel autójában Bahrein óta ugyanaz az egység üzemel.
Michael Schmidt, az AMuS szakírója szerint a riválisok attól tartanak, hogy a maranellóiak igyekeznek „megvásárolni" az FIA feloldozását a szabályszegés alól.
Szerinte legalábbis gyanakvásra ad okot, hogy a Ferrari nemrég az összes következő évekre tervezett szabályváltoztatásra, saját addigi érdekeit háttérbe szorítva fejet hajtott, legyen szó a 2019-es, aerodinamikát érintő módosításokról, vagy az MGU-H 2021-es betiltásáról.
A Mercedes eközben Jean Todt FIA-elnököt sürgeti: „Nem lehet, hogy ennyi ideig vitatkozunk a szabályok szürke zónáiról – fejtette ki véleményét Niki Lauda, a Mercedes istálló ügyvezetői jogkör nélküli elnöke. – Minden versenyen, amelyiken nem történik előrelépés az ügyben, újabb olyan futam lehet, amelyiket elveszítünk. Az FIA-nak tisztáznia kell a nyitott kérdéseket Monacóra."
Amennyiben semmi nem történik, néhány csapat tiltakozásba kezdhet a Ferrarival szemben.
Ezt az AMuS szerint nem a Mercedes fogja elindítani, hogy amennyire csak lehet, kimaradhasson az ügyből. Sokkal inkább valamelyik ügyfélcsapat, a Force India vagy a Williams léphet attól tartva, hogy közvetlen riválisaik, a Haas és a Sauber is profitálhat a Ferrari megoldásából.