Vágólapra másolva!
A Scuderia házon belül szétosztja a 17 év után a Sauberhez igazoló Simone Resta feladatait. Az elnök már az F1 új korszakára készülhet.

A Sauber hétfőn váratlanul bejelentette, hogy a Ferrari járműfejlesztési projektvezetője, Simone Resta lesz július 1-től az új technikai igazgatójuk, ezzel a Scuderia autóinak főtervezője 17 Maranellóban töltött év után, kényszerszabadság nélkül, lényegében azonnal munkába állhat a svájci kiscsapatnál.

Egy ilyen magas beosztású szakember elvesztése minden istállót érzékenyen érint, de a Ferrari azt tervezi, hogy agyelszívás helyett szétosztják Resta feladatait házon belül és a csoportmunkát előtérbe helyező Mattia Binotto irányításával zajlik tovább a fejlesztés.

Csak áthelyezték Simone Restát? Forrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou

Resta utódja lényegében az eddigi helyettese, Fabio Montecchi, valamint az aerodinamikai vezetést ellátó David Sanchez és Enrico Cardile lesz. A döntés összhangban van Binotto és az elnök-vezérigazgató, Sergio Marchionne felfogásával, mindketten a saját tehetségeiknek kívánnak teret biztosítani a szakmai kiteljesedésre és Resta azonnali elengedése azt is sugallja, hogy

a Ferrari és a Sauber tovább közeledik egymáshoz és Marchionne az Alfa Romeo révén nem csak szponzorálni kívánja a svájci istállót.

Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke korábban nem zárta ki, hogy az Alfa Romeo technikai ügyekben is besegítsen nekik, de azt nem tartotta valószínűnek, hogy a Haashoz hasonlóan ők is alkatrészeket vásároljanak majd a Scuderiától. Resta átirányítása viszont mindkét félnek jól jöhet, elképzelhető, hogy a Ferrari már a költségplafonnal járó megszorításokra készül.

The Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory

Bár a csapatoknak Monacóban újabb részleteket ígértek a 2021-től várhatóan megjelenő költségplafonról és a kereskedelmi megállapodások tervezetéről, egyelőre nem lettek sokkal okosabbak. Az Angliában működő élcsapatok (Mercedes, Red Bull) képviselői továbbra is arra számítanak, hogy jelentős leépítésekre lesz szükség a 150 millió dolláros költségplafon miatt.

– nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Ha egy helyi autógyár vagy szupermarket bezár, az a címlapokra kerül. A társadalmi felelősségvállalást is figyelembe kell venni, amikor megszorításokról és plafonokról beszélünk. Ez nem fest jól, amikor a pilóták évente akár 50 millió dollárt is megkereshetnek” – utalt arra, hogy a pilóták fizetése nem kerül be a korlátok közé.

Horner kijelentette, hogy a költségeiket elsősorban a szabályok diktálják, de a Liberty Mediának a megszorítások következményeire is tekintettel kell lennie. A BBC szerint a mezőny tíz csapatából ötnél várhatók leépítések vagy átszervezések a költségplafon miatt, de a nagy autógyárak találhatnak más munkaköröket a személyzetük tagjainak.

– vélte Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – Az is nyilvánvaló, hogy az infrastruktúráinkat mindannyian védeni fogjuk, ezt is világossá tettük – mondta. – Józan gondolkodást vélek felfedezni az asztalnál ülők részéről. Akadnak még nagyon távoli területek, de konstruktívan, szervezett formában haladunk előre.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!