Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton steers his car during the qualifying session as part of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 26, 2016. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
Vágólapra másolva!
A Williams szerint nekik kedvezne, ha nem lehetne mértéktelenül költekezni az F1-ben, úgy vélik, a nagyobb istállókat visszavetheti a nadrágszíj meghúzása.
A Liberty Media hatalomátvétele óta ismét téma lett az F1-ben a költségplafon esetleges bevezetése. Az ötletet még Max Mosley, az FIA korábbi elnöke vetette fel, és bár négy mára csődbe ment csapatot be is csalogatott vele az F1-be, a résztvevők költségvetéseinek maximalizálása eddig lényegében nem valósult meg.
Az F1 új tulajdonosa viszont nem szeretné, ha továbbra is a csőd szélén egyensúlyoznának a kisebb, független csapatok. Csökkentenék a függőséget az autógyártóktól, viszont a 2020-ig érvényes szerződések miatt nem tudják egyszerűen megemelni vagy átrendezni a csapatoknak járó jogdíjakat.
Ross Brawn, az F1 új sportigazgatója a Williamst és a Force Indiát jelölte meg követendő példaként, és a grove-i istálló csapatfőnök-helyettese, Claire Williams szerint a költségplafon illeszkedne is az általuk követett üzleti filozófiához.
A Liberty felvetette, hogy szeretnék kiegyenlíteni a bevételek elosztását, hogy a sport fenntarthatóbb legyen a jövőben
– mondta a SPOBIS konferencián, Németországban. – A Williams független csapat, és a költségvetésünk félúton jár a sportban résztvevő többi csapathoz képest. Ez érdekessé teszi a jövőnket, mert ha kiegyenlítődik a bevételek elosztása, az nyilvánvalóan kedvező lesz számunkra.”
A Ferrari F1-es csapata évente nagyságrendileg 413 millió dollárból gazdálkodik, a Williamsnél ugyanez az érték 131 körül lehet, ráadásul a Scuderia 70 milliót kap csak azért, hogy benevez az F1-be, és összességével 105 millióval keres többet az F1-ben, pedig az eredményeik mostanában nem számottevően jobbak a Williams által elérteknél.
Mi a középső tartományból is kitűnünk, miközben a nagyobb csapatoknak lehet, hogy megszorításokkal kell majd élniük,
ha felső határt szabnak a foglalkoztatottak számának vagy a költségvetésnek. Alig várjuk, hogy tárgyalóasztalhoz üljünk és megvívjuk a csatákat” – mondta Williams.
A McLaren korábban szintén támogatta a költségplafon bevezetését, a Ferrari viszont elnöke, Sergio Marchionne azonban azt mondta, szerinte a csapatok megtalálják a módját annak, hogy elkölthessék a pénzt, amit az F1-re szánnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!