Toto Wolff csütörtökön tartotta magát az előzetes véleményéhez, miszerint a Mercedes a harmadik erő lesz a Monacói Nagydíjon. A csapatfőnök jóslata bejött, a stuttgartiak szombaton is a Red Bull és a Ferrari mögé szorultak, habár Lewis Hamiltonnak Kimi Räikkönent azért sikerült megelőznie.
A Q2-ben a két Mercedes tette fel egyedül az ultralágy gumikat, megpróbálva azokon bejutni a Q3-ba és azzal jelentős taktikai előnybe kerülni a futamra (így a hiperlágynál tartósabb keveréken rajtolhattak volna). Végül a legjobb tízbe sem tudtak bekerülni, így kénytelenek voltak a mindenki más által járt utat követni és hiperlágyakon továbbjutni.
A záró szakaszban az első próbálkozás után Hamilton még a 2. helyen állt, de az utolsó rohamban Vettel letaszította onnan, a brit így a második sorból rajtolhat.
A Red Bullnak az egész hétvégén megvolt a tempója, így tudtuk, hogy ez lesz. Így sem esik jól, de ez csak egy verseny
– nyilatkozta kissé lemondóan a brit négyszeres világbajnok. – Az első gyorskörömmel elégedett voltam a Q3-ban, majd a másodikban 27 ezreddel gyorsabb voltam [Ricciardónál], de az utolsó szektorban végül az egészet elvesztettem. Nem lett volna meg az első rajtkocka, de a második hely igen. Azt hiszem, a Red Bull még nem próbálta ki a többi gumikeveréket, úgyhogy holnap érdekes lesz látni, hogy miként alakulnak a dolgok."
Toto Wolff nem volt elégedetlen annak tükrében, hogy Monaco előtt kifejezetten aggódott a csapat teljesítménye miatt. „Úgy jöttünk ide, hogy a pontok terén limitáljuk a veszteséget. A mai időmérő jó kiindulási alap ehhez – mondta a csapatfőnök. – Egy kicsit segítettek minket a körülmények is, úgyhogy nem lehetünk maradéktalanul boldogok, de azért nem is vagyunk elégedetlenek. Visszatekintve túl optimisták voltunk a Q2-ben az ultralágy gumikkal, amelyeken egyszerűen nem volt elég tapadás, de legalább megpróálkoztunk valami eltérővel. Holnap nagyon kevés lehetőség lesz a javításra, úgyhogy minden ilyet ki kell majd használnunk."
Érdekes adat, hogy eddig két monacói győzelmét, 2008-ban és 2016-ban is a 3. helyről indulva szerezte meg.
A másik Mercedes Valtteri Bottasszal a volánnál az 5. helyen végzett. A finn valamivel több mint 2 tizedet kapott csapattársától.
Nem voltam száz százalékig elégedett az autóval, ugyanakkor sokkal jobbak voltak a beállítások, mint az első napon, sokkal jobb volt vezetni az autót
– mondta Bottas. – De így is sokat csúszkáltam, a fő korlátozó tényezőt nem az egyensúly, hanem az általános tapadás hiánya jelentette. Kissé problémás volt az utolsó edzésem is. Jó, hogy legalább az egyik Red Bull mögöttünk végzett, azzal szerencsénk volt. Annyira gyorsak itt, hogy különben elérhetetlenek."
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elmondta: egy tökéletes napon Hamiltonnak lehet, hogy összejött volna az első rajtsor, de a hátsó gumijai elfogytak az utolsó szektorra. „Nyilvánvaóan dolgoznunk kell a teljesítményünkön az ehhez hasonló lassú pályákon, de örülünk, hogy jól sikerültek a beállítások és a csapat jól dolgozott a szezon legnehezebb időmérőjén. Holnap talán segíthet, hogy nem az első sorból rajtolunk, mert a többiek egymásra fognak figyelni a taktikával, lehetővé téve, hogy mi egy kicsit mással próbálkozzunk."