A „fekete mágia", a gumik kiismerése és működésük megértése az F1 egyik, hanem a legfontosabb technikai kihívása napjainkban. Ez, és a különböző hőmérsékleti- valamint pályaviszonyokhoz való alkalmazkodás a siker egyik kulcsa, ezért különösen érdekes lesz, hogy a csapatok hogyan gazdálkodnak majd a rendelkezésükre bocsátott közepes, lágy és szuperlágy keverékekkel a Spanyol Nagydíjon.
Ez lesz a szezon első olyan versenyhétvégéje, amire a csapatok már a téli tesztek után rendelhették az abroncsokat, ráadásul Barcelonában a hétvége után megint tesztelnek majd két napot, így elképzelhető, hogy a pénteki szabadedzéseken a szokásos felkészülés mellett az autók finomításával is foglalkoznak majd.
Lehetséges, hogy ezt a célt szolgálja a Mercedes döntése, hiszen mindenkinél több lágy gumiszettet rendeltek, fejenként ötöt Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is. A csapaton belül egységes a gumiválasztás, de ez a Williams, a Haas és a Sauber kivételével minden istállóra igaz. A kisebb csapatoknál is csupán 1-1 szett az eltérés a közepes és a lágy gumikeverék között.
A Williams extrém összeállításokat választott, lágy abroncsból mindössze 1-1 szettet kértek a pilótáiknak és közepesből is mindössze 2-3-at.
Lance Stroll ellenben 9, Szergej Szirotkin 10 szuperlágy szettet kapott, így valószínűleg mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy a minél tovább jussanak az időmérőn és szombat délután minden etapra új abroncsokat szerelhessenek fel. A többi csapatnál nem láthatók lényeges eltérések és az időmérőig várhatóan azok is eltűnnek majd.