A Ferrari autói a 2., illetve a 4. helyről kezdték meg a Monacói Nagydíjat és ugyanitt is értek célba. Sebastian Vettel az egész versenyen nyomást gyakorolt a későbbi győztes Daniel Ricciardóra, csak pár körrel a vége előtt, a virtuális biztonsági autós fázis után szakadt le. A német szombaton azt ígérte, nyomást fog gyakorolni a versenyen Ricciardóra. Ezt meg is tette, ettől eltekintve azonban meglehetősen eseménytelen versenye volt, a 2. helyét egy pillanatig sem fenyegette veszély.
Ricciardo motorproblémái miatt egy ideig úgy tűnt, Vettel ölébe hullhat a győzelem, az ausztrál azonban kitartott a célig. A német az élmezőny többi tagjához hasonlóan a hiperlágy-ultralágy kombinációval teljesítette a futamot, Ricciardo Red Bulljával ellentétben azonban az SF71H nem bánt olyan jól a gumikkal. „A Mercedes is hozzánk hasonló helyzetben volt, még akkor is, ha a keményebb, papíron masszívabb gumikat használta. Daniel pedig azt mondta, hogy egyáltalán nem volt gondja [a gumikkal]" – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak.
Ricciardo elvesztette a motorerő 25%-át és az egyenesben is a leglassabb volt az MGU-K hibája miatt, a Ferrari azonban így sem tudott előzni.
Nyilvánvalóan a lassú kanyarokban, ahol motorerő helyett tapadásra van szükség, nehéz volt közel maradni hozzá, hogy aztán kihasználhassuk az egyértelmű erőfölényt az egyenesben
– mondta a négyszeres világbajnok. – Az első etap végén is láthattuk, hogy amikor Lewis elindította a kiállási hullámot, Daniel sokkal gyorsabb volt az etap vége felé. Alapvetően tartani tudtuk a tempóját, de akkor lemaradtunk."
A 72. körben Charles Leclerc és Brendon Hartley ütközése miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, az újraindítás után pedig Ricciardo addigi 1 másodperc körüli előnye hirtelen 5 másodperc fölé ugrott.
„Nem tudtam eléggé felmelegíteni a gumikat, amik alapból sem voltak valami jó állapotban. Nem akartam sokat kockáztatni, mert könnyű blokkolni a kerekeket, ahogyan az egyszer sikerült is. Az kisebb figyelmeztetés volt" – utalt a Mirabeau előtti füstölős elfékezésére Vettel.
Azt azonban nem tudom, hogy miért veszítettem annyi időt, talán az én virtuális biztonsági autós fázisom később ért véget. Ezt meg kell vizsgálnunk. Jobb lett volna úgy befejezni a versenyt, hogy nyomást gyakorolok rá."
Vettel a barcelonai verseny után, ahol szintén volt VSC-fázis, már bírálta a rendszert, mivel szerinte trükkös ívválasztással ki lehet játszani azt. Charlie Whiting versenyigazgató ezt rögtön cáfolta.
Kimi Räikkönen csapattársához hasonlóan megtartotta rajtpozícióját és a 4. helyen végzett, majd a tőle megszokott stílusban értékelte az eseménytelen versenyt. „Azután, hogy mindenki kiállt kerékcserére, az elöl haladó határozta meg a tempót, előzni pedig lehetetlen volt. Úgyhogy nem történt sok minden – összegzett szűkszavúan a finn, a kérdést, miszerint elgondolkodott-e egy második kerékcserén, pedig meglehetősen értetlenkedve fogadta. – Hogy én? Nem lett volna értelme, csak pozíciókat veszítettem volna vele."
A Ferrari szerezte a legtöbb pontot a Monacói Nagydíjon a Red Bull előtt. Talán emiatt is, Vettel úgy érezte, nem egyedül a stuttgartiakkal kell számolnia a bajnoki címért folyó versenyben. „Nem hiszem, hogy csak a Mercedes az ellenfelünk, szerintem mind a három csapatot ide lehet sorolni. Messze még a vége, ma pontokkal gazdagodtunk, de az ember mindig nyerni akar Monacóban. Daniel az egész hétvégén jól vezetett, megérdemli a győzelmet."