A Forma-1-es csapatok sajátos munkamenetének része, hogy már szezon közben elkezdik tervezni a következő idényre szánt autót. Minél kevesebbet változnak a szabályok egyik évről a másikra, annál könnyebb a mérnökök helyzete, hiszen a jövő évre tervezett alkatrészeket adott esetben már az idei autón kipróbálhatják. A 2019-re elfogadott, előzést segítő aerodinamikai módosítások éppen ezért érzékenyen érintik az istállókat, amelyeknek a szokottnál jobban meg kell osztaniuk az erőforrásaikat a 2018-as és a 2019-es autó fejlesztése között.
Az FIA és a csapatok közös kutatásának eredményeként a következő szezontól szélesebb és egyszerűbb első szárny, szélesebb és alacsonyabb hátsó szárny, egyszerűbb oldalsó légterelők, módosított fékhűtők és rövidebb kipufogó kerül az F1-es autókra. Kívülről lehet, hogy nem tűnik majd jelentősnek az autók külalakjának megváltozása, a csapatokat azonban annál nagyobb fejtörés elé állítja.
Nehezebbé tette a dolgokat [a módosítás], mert ha változatlanul maradtak volna a szabályok, folytathattuk volna a 2018-as autó fejlesztését, hiszen az alig különbözött volna a 2019-estől. Szinte nem is kellett volna megosztanunk az erőforrásokat
– mondta Nick Chester, a Renault karosszériáért felelős technikai igazgatója. – Most azonban határozottan meg kell, mivel egy idei első szárnyon elvégzett munkát nem lehet átültetni 2019-re. Meg kellett változtatnunk a filozófiánkat arról, hogyan osztjuk meg a fejlesztéseinket."
Az eltérő aerodinamikai szabályok azonban csak egy részét képezik a csomagnak, az FIA jövőre ugyanis növeli a felhasználható üzemanyag mennyiségét, emiatt pedig új kasztnit kell építeniük a csapatoknak.
„Sokkal nagyobbak a változások, mint amire egy hónappal ezelőtt számítottunk. Akkor még nem is gondoltunk a jövő évre, mert úgy volt, hogy a mostani szabályok lesznek érvényben – mondta Andy Green, a Force India technikai igazgatója. – Ezután hirtelen egy-két csapat úgy döntött, hogy 5 kilóval több üzemanyagot szeretne, ami meghiúsította a jövő évi terveinket, hiszen ez új kasztnit jelent, mi azonban nem terveztünk új kasztnit építeni."
„Az új első szárny, fékhűtők, hátsó szárny és kasztni jelentős mennyiségű munkát jelent nekünk, úgyhogy már most elkezdtük átcsoportosítani az erőforrásainkat, aminek hatása lesz az idei évünkre – mondta Green. – Nem csinálhatjuk egyszerre mindkettőt, nem vagyunk elég nagy csapat ahhoz, hogy egy ekkora projektre koncentráljunk anélkül, hogy erőforrásokat vonnánk el az idei autótól."
A Force India versenyzői, Sergio Pérez és Esteban Ocon aligha örül annak, hogy a szezon második felében nem kapnak majd fejlesztéseket.
„Mire elérünk a nyári szünetig, talán egy további fejlesztési csomagunk lesz és kész. A szezon nagy részét úgy fogjuk teljesíteni, hogy optimalizáljuk, amink van. Azt hiszem, néhány másik csapat is ugyanígy fog tenni, nem csak mi" – tekintett előre a technikai igazgató.