A motorok szempontjából izgalmas és megterhelő időszak kezdődik a hétvégi Kanadai Nagydíjon, hiszen a Magyar Nagydíjig lényegében csak olyan pályák következnek, amelyek nagy terhelésnek teszik ki az erőforrásokat, sőt, a nyári szünet utáni spái és monzai futam is komoly kihívásnak ígérkezik.
Nem véletlen, hogy minden gyártó a hétvégére időzítette az új motorváltozata bevetését, de csak a Mercedes erőforrásai jutottak túl az első hat versenyhétvégén úgy, hogy nem kellett fődarabot cserélni. A Renault és a Honda már korábban bejelentette, hogy új verzióval készülnek, a Ferrari ezt még nem erősítette meg, de Sebastian Vettel autójába várhatóan szintén új változat kerül.
Red Bullnál nem várnak sokat a Renault új erőforrásától, ha megkapják egyáltalán, Adrian Newey legalábbis erre utalt, ezért várhatóan még nagyobb figyelmet fordítanak majd a Honda új fejlesztésére, ami az Autosport információja szerint 27 lóerővel növeli meg a Toro Rosso teljesítményét.
Leginkább a belső égésű motort fejlesztettük, a teljesítmény fokozására összpontosítva. A montreali pálya híres a hosszú egyeneseiről és a kör több, mint 60%-át padlógázzal teszik meg
– nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója, aki megerősítette, hogy mindkét autóba új változatú erőforrást szerelnek. – A hosszú egyenesek után lassú kanyarok jönnek, itt is fontos a jó vezethetőség és a gyors turbóreakció. Ez mind arra utal, hogy az erőforrás kulcsfontosságú, a motorgyártók ezért szokták itt bevetni a fejlesztéseiket.”
A Mercedes képviseletében Toto Wolff is megerősítette, hogy számos csapatnál motorcserére számítanak „beleértve az összes Mercedes-t használó autót.” Hozzátette: „Nagyon igyekszünk, hogy az autónk a lehető leghamarabb minél jobban teljesítsen” – utalva arra, hogy a Mercedesnek még mindig gondot okoz a gumik hatékony kezelése.
Mindkét bajnokságban jobb helyzetben vagyunk, mint 12 hónappal ezelőtt, de a csata is kiélezettebb, hiszen a Ferrari és a Red Bull minden hétvégén a győzelmekért harcol, így nincs idő pihenni.”
Munkatársa, Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elárulta, Monaco óta sokat dolgoztak a hiperlágy gumik működtetésén, és „elég jó ötleteik” vannak a megoldásokra. Erre szükségük is lesz, mert Montrealban könnyű előzni, ellentétben Monacóval, ahol a szűk utcák kissé elfedték a problémáikat.