Már a rajtnál megtörtént a Francia Nagydíj legmeghatározóbb pillanata, azzal, hogy Sebastian Vettel elfékezte magát az 1-es kanyarnál és nekiment a külső íven haladó Valtteri Bottas autójának. A Mercedes pilótája hagyott elég helyet ellenfelének, Vettel azonban nem tudott időben lelassítani, kiforgatta az Ezüstnyilat, így mindketten visszaestek a mezőny végére.
Esteban Ocon és Pierre Gasly ütközése miatt beküldték a Safety Cart, ekkor Vettel és Bottas is új, lágy gumikat kapott, és a 17-18. helyről kezdték meg a felzárkózást. A Ferrari új orrkúpot kapott, a Mercedes padlólemeze sérült maradt, így Vettel az 5. lett egy közben letöltött ötmásodperces időbüntetéssel együtt is, Bottas pedig a 7. helyre ért oda.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton csak a tükörben figyelhette a történéseket, de a díjátadás előtt őrületnek nevezte, hogy Vettel csak ötmásodperces időbüntetést kapott azért, mert tönkretette Bottas futamát. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, Vettel az egyik legjobb rajtoló a mezőnyben, de rosszul mérte fel a helyzetet.
A rajtom túl jó is lett, aztán nem tudtam hova menni. Hiba volt. Próbáltam korán fékezni és kijutni [a helyzetből], de nem maradt hely
– mondta a Sky Sportsnak. – Valtteri próbálta visszaszerezni a helyét, ezzel nincs is semmi gond, de én már nem tudtam hova menni. A kanyar balra fordul, próbáltam lelassítani, de nagyon gyenge volt a tapadás és sajnos összeakadtam Valtterivel” – foglalta össze a történteket a négyszeres világbajnoki, aki 14 pontos hátrányba került Hamiltonnal szemben.
A Ferrarinál hittek abban, hogy a baleset nélkül megszoríthatták volna Hamiltont és Vettel szerint is jó volt a tempója, de elismerte, nem sokat látott a versenyből, ezért nem tudja megítélni, hogy mi lett volna az ütközés nélkül. „Próbáltam átfúrni magam a mezőnyön, hogy visszatérjek, de ez tönkre tette a kerekeimet” – magyarázta.
Szerintem elég gyorsak voltunk, hogy legalább tartsuk a lépést a Mercedesszel.”
Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke harsányan elégedetlenkedett az ötmásodperces büntetés miatt, ami végül nem befolyásolta a sorrendet. „Egy ilyen hatalmas hiba után Vettel miért csak öt másodpercet kap? – tette fel a kérdést a Sky Sportsnak. – Nem értem, ez túl kevés. Öt másodperc semmi. Tönkretette a saját és Bottas versenyét is.”
A finn pilóta így emlékezett vissza a történtekre: „Egymás mellett haladtunk a fékúton. Kívülre helyezkedtem és szerintem sokkal később fékeztem, de hagytam neki belül elég helyet. Belülről egyszerűen eltalált. Defektet kaptam és a padlólemez is alaposan megsérült, ami nagyon visszavetett a versenyen.”
Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón azt mondta, nem látta részletesen a történtek visszajátszását, de csalódott volt azért, mert nem sikerült kettős győzelmet elérniük a baleset miatt. „Ez lett volna a végső cél. Valtteri egész hétvégén nagyon jó munkát végzett, ahogy idén mindig is teszi.”
„Mindannyian próbálunk a lehető legkeményebbek lenni az 1-es kanyarnál, de amikor valaki tönkreteszi más versenyét a saját hibájával, az nincs rendjén, hogy csak a kezére ütnek, de így is az általa kiütött versenyző előtt ér célba. Végtére is, nem lenne szabad az előtt zárni, akit az ember kilök, de hát [a sportfelügyelők] így döntöttek.”
A 2. helyezett Max Verstappent sem kellett kétszer kérni, hogy véleményt formáljon az esetről, de egyben a jelenlévő újságíróknak is beszólt. „Nos, ha legközelebb találkoznak Sebbel, kérjék meg őt, hogy változtasson a stílusán, mert őszintén, ez tűrhetetlen” – csóválta a fejét derültség közepette.
„Önök ugyanezt mondták nekem a szezon elején, úgyhogy szerintem most neki is ugyanezt kell ismételniük. Seb pedig természetesen ne csináljon semmit, csak vezessen és tanuljon a történtekből. Aztán így tovább. Ezt javaslom mindenkinek ebben a teremben.”