A Red Bull kottából fújja az időmérők után, hogy szombatonként azért nem tudja felvenni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel, mert velük ellentétben nem áll rendelkezésükre egzotikus motorüzemmód, amivel a Q3-ban szintet léphetnének. Ezt alátámasztja, hogy 2014 óta mindkét pole pozíciójukat Monacóban szerezték, ahol a motorok teljesítménye közötti különbség kevésbé mutatkozik meg a köridőben.
A futamokon ellenben már szinte azonos szintre értek két riválisukkal. Úgy néz ki,
gyenge időmérős szereplés esetén a hétvégi Osztrák Nagydíjtól már nem hivatkozhatnak kifogásként a lóerőhátrányra:
Helmut Marko kifejtette, hogy a Renault gyári csapata után végre ők is tüzelhetnek a különleges motorbeállítással, miután Franciaországban ez még nem volt lehetséges.
"Ott nem kaptuk meg a frissítést, logisztikai vagy technikai okból, ahogy lenni szokott. Megígérték, hogy erre a hétvégére megkapjuk, és így is lett – mondta a Motorsport-Magazin.com-nak.
Azt nem tudjuk, az időmérős üzemmód olyan hatékony lesz-e, mint a Ferrarié vagy a Mercedesé."
"A versenytempónk mindig jó volt. Ha sikerülne végre fentebb kapaszkodnunk a rajtrácson, optimisták lennénk, hogy a három élcsapat versenyzői bármilyen sorrendben állhatnak a dobogón."
Valószínűleg szarkasztikusan, de úgy fogalmazott, hogy "egy nagyon kedves beszélgetés" után kvázi ráparancsolt a Renault-ra, hogy az Osztrák Nagydíjon az RB14-ek motorelektronikájában is meg kell jelennie az újításnak.
Idén Monacót leszámítva csak Max Verstappennek sikerült egyszer az első három rajthely valamelyikére kormányoznia a Red Bullt, ezért a csapat rendszeresen lépéshátrányból indul. Jövőre már a Honda partnereként folytatják a küzdelmet.
Rémi Taffin, a Renault motorfőnöke hozzátette: "Előnyök és hátrányok is vannak az időmérőn kinyerhető többletteljesítménynek: ezért a megbízhatóságból áldozunk be. Ezt figyelembe kell venni" – figyelmeztetett.
A Renault sportprogramját irányító Cyril Abiteboul azt mondta, a Paul Ricardon csak tesztelték az újítást, az időmérőn nem vetették be, de Ausztriában mindhárom csapatuk, tehát a McLaren is kézhez kapja.
A gyártó a hétvégén bedobja régóta fejlesztett saját kinetikus motorgenerátorát is,
de ezt egyelőre csak a gyári istálló versenyzői és a McLarenes Stoffel Vandoorne használja, mert a többi pilótánál rajtbüntetést okozna a beszerelése.
Pletykák szerint a Renault kivetette hálóját a Red Bull sztártervezőjére, Adrian Newey-ra. Az építkezést gőzerővel folytató istálló nemrég a Mercedestől igazolt le egy sikeres mérnököt, Matthew Harmant, aki az erőforrások integrációja területén mutatta meg kiváló képességeit.
Abiteboul ugyanakkor azt mondja, csapata nem érdeklődik Newey szolgálatai iránt. "Mélyen tiszteljük Adrian munkásságát. Nem hiszem, hogy állás nélkül maradna,
és egyrészt szerintem nagyon elkötelezett a Red Bull és az Aston Martin projektjei felé.
Másrészt teljesen megbízunk a felépített stábunkban."