Több pilóta már a Francia Nagydíj pénteki napját követően felvetette: jobbá tenné a naptárba 28 év után visszatérő Paul Ricard pályát, ha megszüntetnék a Mistral egyenesben található sikánt. Carlos Sainz, a Renault pilótája szerint ezzel a húzással visszanyerné régi karakterét a helyszín, ez a nézőknek azonban nem biztos, hogy ez tetszene.
A Paul Ricard pályát a 2000-es évek elején eredetileg teszthelyszínnek szánták, ennek figyelembe vételével újították fel és alakítottak ki rajta számtalan vonalvezetést. A Francia Nagydíjon használt konfiguráción most először köröztek, és bár a pilóták többsége az előzetes várakozásokkal ellentétben szórakoztatónak találta az aszfaltcsíkot, azért tudnának min változtatni rajta.
Többen úgy vélték azok közül, akik más sorozatokban versenyeztek, vagy teszteltek a helyszínen, hogy a Mistral egyenesben található sikán kivételével több szélárnyékcsatát hozna a futam, az egyenes végén található Signes kanyar pedig nagyobb kihívás elé állítaná a pilótákat.
A teljes pálya is nehezebbé válna, hiszen a csapatok alacsonyabb leszorítóerős beállításokat használnának, ami megnehezítené a versenyzők dolgát a kanyargós szakaszokon.
Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója elmondta: a sikán használata mellett az FIA és a pálya menedzsmentje közösen döntött, de az Osztrák Nagydíj pénteki versenyzői eligazításán megvitatják a megszüntetésének lehetőségét.
Közös döntés volt [a sikán használata], a csapatok és a versenyzők régóta tudtak róla
– nyilatkozta Whiting – Sokan teszteltek is korábban a pályán, úgyhogy kicsit meglepett, amikor a semmiből előálltak ezzel."
Mielőtt az FIA bármilyen változtatás mellett döntene, meg kell vizsgálnia az azzal járó biztonsági kockázatokat, amit ebben az esetben az ultragyors Signes kanyar bukótere jelent. A fordulón padlógázzal, 300 km/h fölött mentek át a pilóták, hosszabb egyenes esetén azonban ennél is nagyobb tempóban érkeznének meg oda.
Egy másik felmerülő problémát az jelenthet, hogy a Mistral egyenes sikánja mentén számos lelátó található, amelyről a nézőknek jó rálátása nyílik a pálya legjobb előzési pontjára. Sok előzést láthattunk ott a hétvégén, nem utolsó sorban Sebastian Vettel is ott ment el legtöbb ellenfele mellett a felzárkózása során.
„Kétlem, hogy másként ennyi előzést láttunk volna
– mondta Whiting. – De nézőpont kérdése, boldogan megvitatom az érintettekkel. Pénteken neki is kezdünk."
„Valójában én kértem először Charlie-t arra, hogy legyen hosszabb az egyenes – nyilatkozta Carlos Sainz, a Renault pilótája. – Láttam itt Forma-3-as és hosszú távú versenyeket a sikán nélkül, a pálya pedig igazán klasszul nézett ki úgy. Azt mondtam, hogy a változtatás karaktert adna a pályának és mindenki úgy beszélne az egyenesről és az utána levő kanyarról, mint ahogy beszélnek a célegyenesről Bakuban."