Bő egy évtizednyi együttműködés után a Red Bull lecseréli a Renault erőforrásokat és a következő két szezon során Honda motorokat használnak majd. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez mennyire befolyásolja Daniel Ricciardo esetleges szerződéshosszabbítását, Max Verstappen viszont kijelentette, ő örül az új beszállító érkezésének.
„Én hiszek bennük és nyilvánvalóan a csapat is, mert megkötötték az egyezséget – nyilatkozta a holland pilóta, aki szintén 2020 végéig írt alá a csapattal. – Ez izgalmas is, mert a Honda lényegében a Red Bullnak és a Toro Rossónak fog dolgozni, vagyis kifejezetten ehhez az autóhoz terveik az erőforrást. Szerintem ez szintén nagyon jó.”
Verstappen elárulta, a csapat beavatta a döntésbe őt is, mert szereti tudni, hogy mi folyik körülötte az istállónál. Nemrég ellátogatott a gyártó Szakurában működő F1-es központjába is. „Nagyon jól nézett ki – mondta. – Jó érzés sétálni benne egyet és megfigyelni a különbségeket a Honda és a Renault gyára között.”
Lenyűgöző, ahogy felépítették a létesítményeket, a próbapadokat és minden egyebet. Nagyon hatékonynak tűnt.”
Nem gördített akadályt a megállapodás elé a főszponzor Aston Martin sem, mert Andy Palmer ügyvezető szerint nincs átfedés az Aston Martin és a Honda, valamint a Renault vásárlóköre között. „Legyünk őszinték, nevezhetjük TAG-nak, de eddig is mindenki tudta, hogy az egy Renault motor” – idézte Palmert az Autosport.
„Ha Ferrari motor lenne, az zavarna, azzal átlépnék a vörös vonalat” – tette hozzá. – A mi ügyfeleink viszont Renault-t és Hondát sem vesznek és nem hiszem, hogy egy Honda nagyobb probléma lenne számunkra, mint egy TAG név mögé bujtatott Renault. Kijelentette,
az Aston Martinnak nincs vétójoga arra vonatkozóan, hogy milyen motor működjön a Red Bullban.
„A mi feltételünk nagyon egyszerű: mindent meg kell tenni a győzelem érdekében. A csapat nyilvánvalóan úgy érezte, hogy jobb esélyük lesz nyerni, ha a Renault-tól átmennek a Hondához. Ebből a szempontból egyetértek a döntéssel.”