Fernando Alonso jövője lassan mindennapos témává válik. A spanyol tavaly hosszas civódás után aláírta a szerződéshosszabbítást a McLarennel, a wokingiak azonban ismét kénytelenek küzdeni a spanyol pilóta kegyeiért. Alonso eközben abban sem tűnik biztosnak, hogy egyáltalán a Forma-1-ben marad.
A kétszeres világbajnok a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a Sky Sportsnak azt nyilatkozta, nem tudja, hol lesz jövőre. „Még messze van. Általában a nyári szünet után hozom meg a döntésemet a jövőmről, ez alól pedig ez a szezon sem kivétel. Mindenesetre fontos döntés lesz" – mondta a spanyol.
Alonso a 300. versenyhétvégéjét teljesítette Kanadában, legutóbbi világbajnoki győzelme óta pedig több mint 200 futamon állt rajthoz.
Jelenleg úgy tűnik, hogy az F1-ben maradásra a McLaren az egyetlen lehetősége, Nico Rosberg, 2016 világbajnoka szerint ennek pedig megvan az oka.
Mindannyian szeretnénk, ha sikeresebb lenne, de egyik csapat sem akarja őt a politikai játszmái miatt
– fejtette ki a német a Sky Italiának. – Nem tudom, miként képes motivált maradni. Tényleg nem. Tudja, hogy a legjobbak egyike, de nem tud a tizennegyediknél jobb rajtpozíciót elérni. Hihetetlen."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke osztja korábbi versenyzőjének véleményét és mindenek előtt Alonso viharos 2007-es, McLarennél töltött első idényében látja a spanyol rosszabb megítélésének okát.
Remek pilóta, de ha nem cipelné magával a múltja jelentette terhet, tíz világbajnoki címet is nyerhetett volna
– nyilatkozta még májusban a Marcának Wolff. – Szerintem Fernando még mindig a tíz évvel ezelőtt történteket nyögi, holott ma már valószínűleg teljesen más személyiség. A Forma-1-ben a kapcsolatok is fontosak, hosszú távon kell gondolkozni és felelősséget kell vállalni a tetteinkért."
Alonso utoljára 2006-ban végzett az élen az összetettben, 2007-ben a McLarennel 3. lett, ferraris időszaka alatt pedig háromszor a 2. helyen zárt.
A Kanadai Nagydíj előtt a Racefans arról kérdezte, elfogadná-e, ha egy újabb évet kellene a világbajnoki győzelemre alkalmatlan autóban töltenie. „Ezen már évekkel ezelőtt túltettem magam, úgyhogy nem jelent problémát. Azt hiszem, utoljára 2007-ben volt a vb-cím megnyerésére alkalmas autóm, azóta mindegyik elég messze volt az adott szezonban győztes csapat autójától."
A spanyol szerint képtelenség megítélni, hogy a McLaren 2019-ben mennyire lesz versenyképes, ezért inkább annak alapján hoz döntést a jövőjéről, hogy milyen irányba halad maga a Forma-1.
A lehetséges alternatívát a sportautó világbajnokságon túl az IndyCar jelentheti neki. Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a Kanadai Nagydíjon kijelentette: komolyan fontolóra veszik az indulást a sorozatban, ám ha a beszállás mellett döntenek, azt nem az F1 kárára teszik.
Amennyiben ezt az irányt választjuk, szívesen dolgoznánk újra a Hondával, hiszen remek motorokat gyártanak, rengeteg versenyt nyertek az IndyCarban
– mondta Brown. – Megfontoljuk a [részvételt], de reklámszempontból kifizetődőnek kell lennie, illeszkednie kell a márkánkhoz, valamint úgy kell érezzük, hogy versenyképesek lehetünk. Csak ebben az esetben próbálkozunk meg vele."