Schumacher volt az első, aki beajánlotta Vettelt a Ferrarihoz

Forma-1, Race of Champions, Sebastian Vettel, Red Bull Racing, Michael Schumacher, Mercedes AMG Petronas
Sebastian Vettel and Micheal Schumacher are seen during the Race of Champions 2011 in Duesseldorf, Germany on December 3rd, 2011 // Flo Hagena / Red Bull Content Pool // P-20120217-06214 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke oroszlánrészt vállalt a Scuderia történelmének legsikeresebb időszakából, amely Michael Schumacher nevével forrt egybe. Montezemolo reméli, hamarosan Vettel is győzelmi szériába kezd.

Sergio Marchionne 2014 végén lett a Ferrari elnöke, miután a Scuderiát birtokló FIAT/Chrysler-csoport elnökeként átvette a 23 év után távozó Luca di Montezemolo pozícióját. Marchionne és Montezemolo korántsem felhőtlen viszonya a váltás után is megmaradt, utóbbi Michael Schumacher kölni autógyűjteményének bemutatóján a vörösök jelenlegi elnökét kritizálta, majd Vettelről és Schumacherről is beszélt.

Sergio Marchionne (balra) és Luca di Montezemolo az elnökváltás bejelentésekor 2014-ben Forrás: DPPI/Dppi

Luca Cordero di Montezemolo élete szorosan egybefonódott a Ferrarival. Már Niki Lauda 1970-es években nyert világbajnoki címeiből is kivette a részét, mint a csapat sportigazgatója, mielőtt 1991-ben kinevezték a Ferrari elnökévé.

A Scuderia történetének legnagyobb sikerszériája fűződik Montezemolo nevéhez, az istálló 1999 és 2004 között zsinórban 6 konstruktőri és 5 egyéni világbajnoki címet nyert, majd 2007-ben utóbbi, 2008-ban előbbi kategóriában tett még hozzá egyet-egyet.

Azóta viszont elkerülték a vb-címek a csapatot, a legközelebb 2008-ban, 2010-ben és 2012-ben kerültek az elsőséghez, de előbb Felipe Massa, utóbbi két alkalommal pedig Fernando Alonso bukta el az utolsó futamon a címet.

Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Benetton B195
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F300, 1998
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sapkák
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F310, 1996
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Sauber-Mercedes C291
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F399, Ferrari F2001
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sisakok a Ferrari- és a Benetton-korszakból
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F2002
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F2002
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F2001
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, sapkák és paróka a 2000-es Malajziai Nagydíjról
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Bambi-díj 1993
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Sabine Kehm, Henriette Reker
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sisakok a Ferrari-korszakból, Benetton B194
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F2001, Ferrari F2002
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sapkák, Mercedes W01, 2000
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sisakok
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sisakok a Ferrari-korszakból
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Benetton B195, Benetton B192, Jordan 191
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sisakok a Ferrari-korszakból
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F399, Ferrari F2001
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F300, 1998
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F399
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, Ferrari F399, F2001
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, overallok
Forma-1, Michael Schumacher autógyűjteménye, Motorworld, sisakok a Ferrari-korszakból

Ami sikerült Montezemolónak, az eddigi három éve alatt nem jött össze Marchionnénak, az új elnök ugyanis még egy világbajnoki elsőséget sem ünnepelhetett a Ferrari elnökeként.

– mondta Montezemolo Michael Schumacher kölni autógyűjteményének bemutatóján. – Nagyon büszke vagyok arra, amit Michaellel, Rosszal [Brawn], és [Jean] Todttal elértünk."

Montezemolo (balra) a Ferrari sikerkorszakának két kulcsfigurájával, Michael Schumacherrel (középen) és Jean Todttal Forrás: AFP/Filippo Monteforte

„A Ferrari mindig itt lesz [a Forma-1-ben] és remélem, hogy ismét képes lesz a győzelemre, mert nyernie kell, a Forma-1-nek pedig fontos a Ferrari – mondta a korábbi elnök. – Továbbra is kapcsolatban állok pár emberrel onnan, de miután 24 év alatt szerencsém volt nyerni Nikivel, Michaellel és Kimi [Räikkönennel], azt mondom, ennyi elég volt."

Montezemolo elnökségének legsikeresebb pilótája Michael Schumacher volt, akinek Kölnben megnyitott kiállításán számos Forma-1-es Ferrari is helyet kapott.

A hétszeres világbajnok továbbra is 2013-ban szerzett fejsérüléséből lábadozik, Montezemolo pedig elárulta: ő volt az első, aki a Ferrari figyelmébe ajánlotta Vettelt.

„Még mindig gyakran, minden versenyhétvégén gondolok Michaelre – mondta szomorúan Montezemolo. – Támogatta Sebastiant, így amikor leszerződtettem – mert én voltam az, aki néhány héttel a távozásom előtt aláírta vele a megállapodást – Michael bizonyára elégedett volt. Már néhány évvel korábban azt mondta nekem, hogy Vettel jó lehet a Ferrarinak."

Vettel mindig példaképének tekintette Schumachert (jobbra), akivel a hétszeresvilágbajnok mercedeses évei alatt lett igazán jóban Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Noha a világbajnoki címek számában a négy elsőséget számláló Vettel már korábban honfitársa és barátja nyomdokaiba lépett, a Ferrarival elért sikerek terén van még mit behoznia Schumacheren.

– mondta Montezemolo Vettelről. – Ugyanakkor nem könnyű elérni azokat a sikereket, amelyeket Michael, még akkor sem, ha [Vettel] fiatal és erős, jó pilóta, akinek az idén végre versenyképes az autója. Remélem, nem lesz rajta túl nagy a nyomás. A Mercedes pedig mostanáig nem tűnt túl versenyképesnek, úgyhogy talán ez jó év lehet."

Schumacher elsőre nem adta be a derekát

A hétszeres világbajnok 2006-os, első visszavonulása után maradt a Ferrari kötelékében, többször tesztelte is a csapat aktuális versenygépét, 2009-ben pedig, Felipe Massa hungaroringi fejsérülése után lehetősége lett volna újra magára ölteni a vörös overált.

„Behívtam az irodámba és azt mondtam neki, meg kell tennie ezt értem, a Ferrariért, vissza kell térjen" – emlékezett vissza Montezemolo.

Schumacher az év elején motorversenyzés közben súlyos balesetet szenvedett, aminek utóhatásait még sokáig érezte. Végül a visszatérését is ez hiúsította meg.

Schumacher Massa balesete után Mugellóban tesztelte az F2007-et Forrás: AFP/Str

„Úgy ment le a versenyrészleghez, mint egy gyerek, mint egy fiatal pilóta, tele lelkesedéssel. A teszt után azonban az orvosa sajnos azt mondta, hogy nem áll készen. Mindannyiunkat nagyon rosszul érintett" – mondta Montezemolo.

Schumacher helyett végül a tesztpilóta Luca Badoer ugrott be, kirívóan gyenge szereplése miatt azonban két futam után lecserélték Giancarlo Fisichellára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!