A McLaren kétszeres világbajnoka úgy véli, csapata nem fejleszt elég hatékonyan, de még ha kivételes munkát is végezne, a Red Bull-t látva az sem biztos, hogy elég lenne. A spanyol szerint van azonban olyan terület, amelyen előreléptek tavalyhoz képest, a jövőjét érintő döntést pedig nem befolyásolja a csapat átszervezése.
Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a Brit Nagydíj előtt beismerte: a csapat idei autója kevesebb leszorítóerőt generál, mint a tavalyi. Alonso ennek okát a megváltozott szabályokban látja. A 2017-es idény után betiltották a sokat szidott cápauszonyt, a leginkább vállfára hajazó T-szárnyakat, valamint a hátsó szárny alá helyezett, stílusosan csak majomülésnek nevezett szárnyelemet is.
Az idei szezonra a szabályok miatt aerodinamikai leszorítóerőt vesztettünk az autó hátsó részén, a csapat pedig valószínűleg nem találta meg a módját, hogy visszanyerje azt
– mondta Alonso. – A megbízhatóság szempontjából viszont előreléptünk, azokon a futamokon, amelyeken nem értünk célba az idén, többnyire a kasztni hibája miatt estünk ki."
A kétszeres világbajnok szerint első sorban a pályán kívül, a fejlesztések hatékonyságában kell javulniuk, mert eddig nem minden újítás hozta azt, amit vártak tőle.
„Néhányuk jól működik, néhánynak pedig még idő kell. Jelenleg ez a legnagyobb gyengeségünk – mondta a spanyol. – Spanyolországban új csomagot vetettünk be, új első szárnnyal és orrkúppal. Mindkét autó bejutott a Q3-ba, hetedikek lettünk a versenyen. Ezt a megközelítést kell folytatnunk. A pályán kívüli verseny az, ahol jobb munkát kell végeznünk a többieknél."
Brown szerint évekbe telhet, mire újra a győzelmekért harcolhatnak, Alonso pedig a Red Bull példáján keresztül mutatta be, milyen nehéz dolguk lehet.
A Red Bull a tökéletes példa. Ez lesz a hatodik évük [valójában az ötödik] világbajnoki cím nélkül, miközben kivételes munkát végeznek
– mondta a spanyol. – Mindennek össze kell állnia, a kasztninak, a gumikezelésnek, mindennek. Győztes autót összehozni időbe telik, nekünk, versenyzőknek pedig nincs ráhatásunk erre."
A McLarennél a héten lemondott a csapatfőnök Eric Boullier, Andrea Stella, Alonso korábbi versenymérnöke pedig teljesítményigazgató lesz. Az istállóhoz érkezett a korábbi IndyCar-pilóta Gil de Ferran, belőle sportigazgató lesz.
Brown korábban azt mondta, Alonso a vezérek egyike a McLarennél, ezért természetesen vele is megbeszélték a változtatásokat. A spanyol ezt később tagadta.
„Nem konzultáltak velem a személyi változásokról – mondta Alonso. – Ugyanakkor természetesen engem és Stoffel [Vandoorne-t] is informáltak mindenről és az új lehetőségekről. Nyilvánvalóan több a tapasztalatom Andreával, mint Zaknek, aki csak egy éve ismeri. Érdekelte róla a véleményem, ahogy Gilles-ről is. Ő már 20 éve ismeri Gilles-t, míg én egy éve, ezért sokkal többet tud arról, hogy milyen lehetőségek rejlenek benne."
„Ahogy mondtam, ha Zak úgy gondolja, hogy bizonyos munkát más embereknek kell végezniük a csapatban, az azért van, mert szerinte ez a legjobb megoldás. Én pedig 100%-ig megbízom benne, ahogyan megbíztam Eric-ben is. Mindig bízom a főnökeimben, mert nekik áll rendelkezésükre minden információ. Mi csak az autókat vezetjük."
A spanyol azt is tagadta, hogy javasolt volna lehetséges új szakembereket a McLarennek. „Nincs ismeretem, csak a versenyzőkről, mert velük találkozom a pályán.
De nem fogok versenyzőket javasolni Zaknek, mert szerintem nála vezet a világ két jelenlegi legjobb pilótája."
Sokan máris azt gondolhatják, Brown szavainak hallatán kizárt dolog, hogy Alonso a McLarennél versenyezzen 2019-ben. A spanyol azonban azt mondta, a menedzsment átformálása nincs hatással a jövőjével kapcsolatos döntésére.