Régóta téma az F1-ben a Force India-csapat jövője, mivel az istálló résztulajdonosai, Vijay Mallya és Subrata Roy dollármilliárdra rúgó adósságokat halmoztak fel Indiában különböző üzleti érdekeltségeikkel és az F1-es projekt működtetése sem megoldott. A silverstone-i csapat az előző két évben az összetett 4. helyét érte el úgy, hogy az ellenfeleknél jóval kevesebb pénzből gazdálkodtak.
Idén már többször felmerült, hogy a Force India új tulajdonoshoz kerül, de Mallya a Brit Nagydíjon kijelentette, csak akkor adja el a vállalatot, ha megfelelő összegű ajánlatot kap rá. Ez azonban a jelek szerint eddig nem érkezett meg. Vevőjelöltként megjelent a nem túl ismert, brit Rich Energy és Lance Stroll édesapja, Lawrence is, a legfrissebb hírek szerint pedig az F3-ban versenyző Nyikita Mazepin milliárdos édesapja, Dmitrij Mazepin is beszállna befektetőként.
Ez azonban egyelőre lehet, hogy várat majd magára, mert úgy tűnik, hogy a csapat kisebb hitelezői megunták a várakozást egy új tulajdonosra és más úton, csődeljárás kezdeményezésével próbálnak új gazdát találni a tehetséges, ám F1-es léptékkel mérve szerény lehetőségekkel gazdálkodó Force Indiának. A Racefans értesülése szerint Londonban
Sergio Pérez és menedzsere, Julian Jakobi közös cége, a Guernsey-ben bejegyzett Brockstone csődeljárást kezdeményezett a Force India ellen,
egy több, mint 4 millió dolláros tartozás miatt. Pérez jogi képviselői a bíróságon azt állították, hogy a Force India „képtelen kifizetni a tartozását vagy hamarosan azzá válhat” és az anyavállalata „valószínűleg nem lesz képes pénzügyi támogatást nyújtani.” A csődeljárás során a csapat továbbra is működhet, ennek célja a vállalat pénzügyeinek rendezése és a kintlévőségek visszafizetése.
Pérez csütörtökön „kritikusnak” nevezte a Hungaroringen a Force India anyagi helyzetét, míg a Racefans megkeresésére Jakobi nem kommentálta a fejleményeket. A mexikói pilóta nem vett részt a csapat pénteki sajtóbeszélgetésén, de a portál úgy tudja, a keresetet a Mercedes anyavállalata, a Daimler AG is is támogatja, mivel nekik 10,5 millió euróval tartoznak.
A Force India főszponzora, a BWT azt állította, a megállapodás részeként kölcsönt adtak a csapatnak.
Otmar Szafnauer, a csapat operatív igazgatója az FIA pénteki sajtótájékoztatóján (még a csődeljárás napvilágra kerülése előtt) azt mondta, remélhetőleg gyorsan megoldódik a helyzetük. „A kritikus időszak 1-2 hétig tarthat. Leszegett fejjel a lehető legjobb eredményt kell elérnünk. Élveznünk kell a versenyt, aztán tesztelünk és szünetre megyünk, majd ismét ringbe szállunk.”
Kijelentette, a helyzet a részesedéssel rendelkezők problémája, ő azonban nem tartozik közéjük, de elárulta, hogy tárgyalások zajlanak és hamarosan megoldás születik. Feltételezhető, hogy Pérez lépésének elsődleges célja nem az, hogy megkapja a pénzét (ezt a személyes szponzorai valószínűleg ki tudnák kényszeríteni bíróság nélkül is), inkább
az állhat a háttérben, hogy a hitelezők csődbiztos bevonásával próbálják rákényszeríteni Mallyát és üzlettársait az eladásra. Joe Saward szakblogger értesülései szerint egy sajátos jogi eljárás révén még azelőtt értékesíthetik a csapatot, hogy kineveznék a csődbiztost.
A hír hallatán a korábban a Force India felvásárlásával is összefüggésbe hozott Rich Energy azt írta a Twitteren, hogy az utolsó pillanatban 30 millió fontot (kb. 33,68 millió eurót) pumpáltak volna a csapatba és ehhez egy július 27-ei keltezésű szponzorációs szerződés fedőlapját is mellékelték. „Ennek ellenére a bíróság ma csődvédelem alá helyezte a Force Indiát – írták. – Ez tragikus és elkerülhető végkifejlet, amit a Mercedes, Sergio Pérez, Julian Jakobi és a BWT hozott össze. Ez méltatlan” – szögezték le, bár a pénzügyi kimutatásaik szerint a szponzorációra aligha lett volna pénzük.
Az Autosport megtudta, hogy a csődeljárást ugyanaz az FRP Advisory intézi, ami korábban a Marussia-Manor csődjeit is kezelte, első alkalommal sikerrel. Képviselőjük, Geoff Rowley azt mondta, sürgős a helyzet rendezése, de a csapat zavartalanul versenyezhet a hétvégén, így a Force India is részt vesz a Magyar Nagydíjon.
A szaklap elfogott egy levelet is, amiben Mallya megerősítette, hogy Pérez kezdeményezte az eljárást,
és a dolgozóknak azt is kifejtette, hogy meglepetést okozott a számára, hogy a BWT is támogatja az ügyet, valamint vitatta a felvetést, hogy az osztrák vállalat csak kölcsönt adott a reklámokért a csapatnak. Rámutatott, hogy a csapat legnagyobb hitelezője a saját anyavállalatuk, az Orange India Holdings bő 159 millió fontos tartozással, a többieknek, köztük a Mercedesnek 10 milliónál kevesebbel tartoznak.