03 RICCIARDO Daniel (aus), Aston Martin Red Bull Racing Tag Heuer RB14, action during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 5 to 8, in Silverstone, Great Britain - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Red Bull még soha nem tapasztalta meg azokat az előnyöket, amelyek a Toro Rosso szerint már a Renault szintjén járó Honda motorokkal járnak jövőre. Mindez Daniel Ricciardót is meggyőzheti abban, hogy a bikásoknál maradjon.
Vészesen közeledik a nyári szünet, a július végi Magyar Nagydíj után a csapatok fogják magukat és pihenőre mennek. Egy fontos bejelentés azonban még várat magára, Daniel Ricciardo ugyanis addigra ígérte, hogy tisztázza jövőjét, marad-e a Red Bullnál vagy sem. Az ausztrál jelenleg a bikások és a Honda megállapodásáról igyekszik eldönteni, hogy az miként hathat a csapat jövőjére. Christian Horner csapatfőnök szerint igencsak jól.
A Red Bull és a Renault útjai 12 évnyi közös munka után az év végén elválnak, a franciákat a Honda váltja. A Toro Rosso jelenlegi motorpartnerével a fedélzeten
a Red Bull története során először nem csupán ügyfél lesz, hanem ha papíron nem is, a gyakorlatban mindenképpen gyári státuszt élvez.
Horner szerint ennek pedig olyan előnyei vannak, amelyekről a Renault mellett nem is álmodhattak. „A Renault-nak nyilvánvalóan mostanra ott a gyári csapata, az ügyfél-beszállító viszony az elmúlt években pedig csak még szélsőségesebbé vált" – nyilatkozta a Racefansnek a Red Bull csapatfőnöke.
Horner elmondta: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa is meg van győződve arról, hogy jól döntöttek a Hondával. „Hisz a programban és annak potenciáljában, valamint látja az előnyeit annak, hogy a csapat egy erős gyártó teljes figyelmét élvezi. Ez a Red Bull történetében először lesz így."
Hogy melyek ezek az előnyök? A hibrid erőforrások elképesztő bonyolultsága miatt az elmúlt években különösen sokat nyomott a latba, ha egy csapat a motor köré tudta tervezni a teljes autóját, valamint szezon közben is egyiket a másikhoz tudta igazítani, vagy fordítva. Az ügyfeleknek, legyenek kiemeltek vagy sem, bizonyos szintű kompromisszumot mindig kötniük kell.
„Meglesz a lehetőségünk szorosan együtt dolgozni egy gyártóval és
már a motor integrációjának korai szakaszába beleszólásunk lesz ahelyett, hogy alkalmazkodunk valamihez, amit alapvetően egy másik csapat határozott meg"
– mondta Horner. A Red Bullnak ráadásul ott lesz a Toro Rosso, amellyel így még szorosabban működhet együtt, Horner elmondása szerint
a két csapat erőforrásának specifikációja mellett az autóik teljes hátsó része megegyezik majd.
Ez segíthet elérni a Toro Rosso évek óta hőn áhított célját, azaz a konstruktőri világbajnokság 5. helyét. A faenzaiak a 7. helynél eddig nem jutottak előrébb, Franz Tost csapatfőnök azonban derülátó, és a Red Bull döntését is abszolút megérti.
Nem tudom, mik voltak a McLaren tapasztalatai, de a Honda motorok nem olyan rosszak, mint ahogyan azt hallottuk.
Még mindig van fél év [a Red Bullal közös munka kezdetétig], ezalatt a Honda keményen fog fejleszteni. Már most nagy előrelépéseket tettek, szerintem többé nem lassabbak a Renault-nál."
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Red Bull ráadásul engedélyt adott a Hondának, hogy a fejlesztéseit azok elkészülte után rögtön tesztelje a Toro Rossóban, akkor is, ha ez büntetésekkel jár.
Kérdés, hogy mindez meggyőzi-e Ricciardót, akinek úgy tűnik, nincs esélye a Mercedeshez vagy a Ferrarihoz szerződni. „Minden tény a rendelkezésére áll a technikai dolgokról, a nyári szünet előtt pedig remélhetőleg meglátjuk, hol állunk a szerződésével" – nyilatkozta a csapatfőnök.
Az ausztrál az idén a Red Bull három győzelméből kettőt szerzett, matematikailag pedig még a vb-címre is van esélye, lemaradása azonban 65 pont Sebastian Vettelhez képest.
Továbbra sem hiszem, hogy minden hétvégén megvan a sebességünk ahhoz, hogy meggyőzzük magunkat, harcban vagyunk a világbajnoki címért
– nyilatkozta az ausztrál az idei szezonról. – Talán Max [Verstappen] és én túl sok pontot veszünk el egymástól, miközben Lewis [Hamilton] és Seb [Vettel] nyer mindent. Elég jók vagyunk, hogy nyerjünk még versenyeket, de több pályán kell versenyképesnek lennünk."
Az egyik ilyen helyszín a Hungaroring lehet. „Remélhetőleg, ahol gyorsnak várjuk magunkat, azok is leszünk. Ha Budapesten az ötödik és a hatodik helyen érünk célba, valószínűleg eléggé ki leszünk bukva." A Német Nagydíj ellenben nehéznek ígérkezik Ricciardónak, mivel nagy valószínűség szerint hátrasorolásos büntetést fog kapni.