Az F1 történetében először a szezon első kilenc futama során három különböző istálló pilótái 3-3 győzelmet értek el, köztük kisebb meglepetésre a Red Bull is szerepel Daniel Ricciardo kínai és monacói, valamint Max Verstappen ausztriai elsősége révén.
A Red Bull sok pontot elvesztegetett balesetek és műszaki hibák miatt, így a világbajnoki címekért aligha lehetnek harcban, de további futamgyőzelmekre lehet esélyük, ha nem romlik meg végképp a munkakapcsolat a csapat és a Renault között, miután a Red Bull bejelentette, hogy jövőre a Honda motorjait használják majd.
Christian Horner csapatfőnök még Ausztriában azt mondta a Channel 4-nak, hogy a Honda egyelőre nem fedi fel előttük a titkait, a Brit Nagydíj előtt pedig kijelentette, szerinte a Renault érdeke is, hogy a Red Bull továbbra is referenciapontként funkcionáljon a gyári csapat számára, ezért nem számít visszaesésre a szezon hátralévő részében.
Mióta tájékoztattuk őket a döntésünkről, a kezdeti csalódottság után pont az ellenkezőjét tapasztaljuk. Új időmérős üzemmódot vezettek be és néhány verseny múlva üzemanyag-frissítést kapunk
– mondta Horner. – Monza környékén megérkezik a C-s motorváltozat, úgyhogy a Renault részéről nem tapasztaltuk, hogy visszavettek volna a teljesítményből. Ez még akár segíthet is nekik, hogy az igazgatótanácsuk még lelkesebb legyen a Forma-1-gyel kapcsolatban” – vélte Horner, aki vigyáz a kényes politikai korrektségre, de Cyril Abiteboulnak olykor hajlamos beszólni.
A csapatfőnök azt mondta, a surranópályán lehet esélyük a világbajnoki címekre is, Max Verstappen viszont Silverstone-ban úgy tartotta, csak alkalmanként küzdhetnek a futamgyőzelmekért, ez pedig nem lesz elég a végső sikerre. Horner szerint a legnagyobb problémát az okozza, hogy túl sokszor nem tudnak mindkét autójukkal pontokat szerezni.
Horner arra számít, hogy Daniel Ricciardo a Német Nagydíjon kap majd rajtbüntetést kényszerű motorcsere miatt és megerősítette, hogy a nyári szünet előtt nem kapják meg a Renault új MGU-K egységét.
Abiteboul a Brit Nagydíj előtt az Autosportnak megerősítette, hogy a Renault négy erőforrással tervezi a szezon teljesítését és Nico Hülkenberg a hétvégén az ausztriai turbóhiba után módosított változatot kap az alkatrészből, ez azonban a Red Bullokba és a McLarenekbe egyelőre nem kerül be. A Red Bullnál kivárnak a motorcserékig, a McLarennél pedig egyelőre nem tudják beépíteni.
A Renault csapatfőnöke azt is elárulta, hogy nem bánják a Red Bull döntését, mert így egyszerűbben összpontosíthatnak a saját feladataikra. „Néha sok időt vesztettünk és összezavarodtunk, amikor kompromisszumokat próbáltunk találni a McLaren, a gyári csapat és a Red Bull között” – ismerte el, de hozzátette, a Red Bullal már „hihetetlenül jól” kialakult az együttműködésük.
„A dolog másik oldala viszont az, hogy a Red Bull elég nagy csapat, nagy elvárásaik vannak. Olykor a srácainknak túlórázniuk kellett az igények közötti kompromisszumok érdekében és az enstone-i igényeknek természetesen járó prioritás terén a karosszéria és a motor integrációja terén. Néha kissé fárasztó megfelelni az igényeknek, de mostantól tudunk majd összpontosítani.”