Vágólapra másolva!
A finn pilóta úgy érzi, a baleset miatt is fordulópontra jutott a világbajnokság, mert nagy hátrányba került a Magyar Nagydíjat megnyerő Hamilton mögött.

Sebastian Vettel lassú kerékcseréje miatt Valtteri Bottas egészen a 65. körig őrizte a 2. helyet a Magyar Nagydíjon csapattársa, a pole pozícióból induló és a versenyt lényegében simán megnyerő Lewis Hamilton mögött. Bottas egy kerékcserével teljesítette a távot, de a második etapra feltett lágy gumik az utolsó körökre elkoptak, így Vettel nyomás alá tudta helyezni őt.

Bottas próbált védekezni, de Vettel a 2-es kanyarban kívülről ráfordult, összeütköztek, így az utolsó kilométereket sérült első szárnnyal kellett teljesítenie. Végül Daniel Ricciardo is utolérte őt, vele is ütköztek, majd Mercedes-pilóta a csapat javaslatára elengedte ellenfelét. A leintés után kiderült, hogy Vettelt nem büntették meg az ütközés miatt, Ricciardo meglökéséért azonban Bottas 10 másodperces időbüntetést kapott, ez azonban a végeredményt a korábbi helycsere miatt nem befolyásolta.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

„Nem látok pozitívumokat a versenyemben – mondta a Sky Sportsnak. – Jobb eredményt akartam elérni. Úgy gondoltuk, elméletileg egy kerékcserével is végig tudunk menni, de Kimi [Räikkönen] miatt korábban kellett megállni, ahogy szerettem volna. Még 20 körrel a vége előtt is mindent rendben lévőnek találtam, ellenőrzés alatt tartottam a tempómat és a helyezésemet is."

Bottast a 4. helyen haladó Räikkönen miatt a tervezettnél korábban hívták ki a bokszba,

sőt, Räikkönen a verseny végére ismét utolérte őt, pedig ő kétszer cserélt kereket.

„A végén aztán a gumik nem bírták, minden tőlem telhetőt megtettem a védekezés terén, a lehető legagresszívabb voltam, de az egészből egy nagy zűrzavar lett, végül egy letört első szárnnyal. Most beszélnünk kell e verseny után, a szezon felénél vagyunk, elég nagy a pontkülönbség, úgyhogy a csapatnak egy adott ponton döntést kell hoznia."

A Magyar Nagydíj után Hamilton 213 ponttal vezeti az egyéni világbajnokságot, Bottas több műszaki hiba és egyéb balszerencse miatt eddig csak 132-ig jutott, a baleset következtében is visszaesett a tabella 4. helyére. Ennek ellenére nem neheztel Vettelre és Ricciardóra sem, szerinte

"Összeértünk és az én autóm sérült meg. Ez belefér, szerintem versenybaleset volt. – magyarázta. – Daniellel nagyon hasonló volt a helyzet, mellette voltam a belső íven. Hiányzott a fél első szárnyam, úgyhogy állóra fékeztem a kereket. Gondolom, látta, hogy még mindig elég tempósan haladok a kanyar felé, de [a célegyenes végén] befordult és összeértünk."

F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Hosszú Katinka, Baumgartner Zsolt
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Hosszú Katinka, Marco Rossi, Palvin Barbara
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Marco Rossi
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Marco Rossi, Baumgartner Zsolt
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Palvin Barbara, Baumgartner Zsolt, Patrick Friesacher
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Baumgartner Zsolt
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Ferrari szurkoló
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Szabó Tünde sportért felelős államtitkár
A Forma-1-es Magyar Nagydíj
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, néptáncosok
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Renault Sport Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson, Kimi Räikkönen
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Hosszú Katinka, Marco Rossi, Palvin Barbara, Baumgartner Zsolt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Szijjártó Péter, Chase Carey, Gyulay Zsolt
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

A finn pilóta csapatfőnöke, Toto Wolff is hasonlóan látta a helyzetet: „A végén a kopott gumik miatt nem volt tapadás, de próbált belül védekezni – kommentálta Bottas védekezését. – Nem volt hova menni, a poros íven is haladt, aztán összeértek." Ricciardo kapcsán megjegyezte, hogy Bottas talán túlságosan erőltette a védekezést, ezért döntöttek úgy, hogy visszaadják a pozíciót a Red Bullnak.

A hétvége előtt a Mercedes és a közvélemény is úgy vélte, hogy a Magyar Nagydíjon a Ferrari, esetleg a Red Bull lehet a befutó,

míg a hosszabb tengelytávú Ezüstnyilak kevésbé tűntek esélyesnek, de a szombati esős időmérőn megszerzett első soros rajtpozíciókat Hamilton simán győzelemre váltotta. „A kármentés járt a fejünkben, amikor idejöttünk, mégis több ponttal távozunk az ellenfeleinknél" – összegzett Wolff.

F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Hosszú Katinka, Baumgartner Zsolt
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Hosszú Katinka, Marco Rossi, Palvin Barbara
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Marco Rossi
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Marco Rossi, Baumgartner Zsolt
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Palvin Barbara, Baumgartner Zsolt, Patrick Friesacher
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Baumgartner Zsolt
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Ferrari szurkoló
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Szabó Tünde sportért felelős államtitkár
A Forma-1-es Magyar Nagydíj
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, néptáncosok
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Renault Sport Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson, Kimi Räikkönen
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
F1 Experiences a Magyar Nagydíjon, Hosszú Katinka, Marco Rossi, Palvin Barbara, Baumgartner Zsolt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Szijjártó Péter, Chase Carey, Gyulay Zsolt
A Forma-1-es Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

„Péntekről szombatra nagyon sokat változtattunk az autón – mondta Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón. – Már a második szabadedzésre is módosítottunk rajta, de éreztem, hogy az nem volt jó irány. Az ultralágy gumik ma sokkal jobban bírták a strapát, mint vártam. A második edzésen, más beállításokkal még szenvedtem velük, ahogy a lágyakkal is, de ma meg jók voltak azok is."

Hamilton elárulta, számított Bottas küszködésére, szerinte „valószerűtlen” volt, hogy a finn pilóta egy bokszkiállással teljesíteni tudja a versenyt. „Az én gumijaim is közel jártak a végükhöz. Még talán 10-15 kör maradt bennük."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!