A Ferrarihoz hasonlóan a Mercedes is továbbfejlesztett motorral érkezett Spába, egyelőre azonban úgy tűnik, a vörösök vannak előnyben, noha Lewis Hamilton a második edzésen kevesebb, mint két tizeddel volt csak elmaradva Kimi Räikkönentől. A brit nagyon lelkes volt a spái pálya által támasztott kihívások kapcsán, a csapat azonban nem volt teljesen elégedett a mutatott versenytempóval.
Lewis Hamilton győzelemmel mehetett el a nyári szünetre a Magyar Nagydíj után, elmondása szerint pedig már éppen itt volt az ideje annak, hogy ismét versenyezzen.
Jó érzés visszatérni, habár a szünet soha nem elég hosszú, de van egy pont, amikor az embernek elkezd hiányozni a vezetés, ezért örülök, hogy ismét autóba ülhetek.
Ezek a leggyorsabb F1-es autók, amelyek valaha léteztek, ezen a pályán ez pedig igazán érződik. Majdnem padlógázon megyünk át a Pouhonon, ami őrület."
A Mercedes négyszeres világbajnoka az új erőforrással is elégedett volt, némileg meglepő módon pedig inkább a száraz időben reménykedik annak ellenére, hogy a Hungaroringen mindkét Ferrari szenvedett az esőben.
„Az új motorral minden simán ment, nagyon szoros a helyzet a Ferrarival, úgy tűnik, hogy mindketten azonos mértékben fejlesztünk. A kihívás a jó egyensúly megtalálása, mivel a középső szektorban nagy leszorítóerőre van szükség, míg a másik kettőben kevesebbre. Úgy hallottam, hogy egész hétvégén esni fog, de remélem, hogy száraz marad, mert ezen a pályán hihetetlen ilyen körülmények között vezetni."
Valtteri Bottas úgy vágott neki az első edzésnek, hogy tudta, számára a felzárkózásról fog szólni a futam, hiszen minden erőforrás-elemet kicseréltek az autójában, ami miatt rajtbüntetés vár rá.
„Összességében jó érzés volt vezetni az autót. A nap elején egy kicsit elcsúszott az egyensúly, de helyrehoztuk, így az autó a pálya minden részén elég jól viselkedett. A lassabb tempójú kanyarok egy kicsit nagyobb kihívést jelentettek nekünk, egy kicsit küzdöttünk a tapadással a kanyarokból kifelé.
A Ferrari egy kicsit gyorsabbnak tűnt például az ötöstől a hetes kanyarig, de nem hinném, hogy messze vagyunk tőlük."
„Mindig meg kell találni a kompromisszumot az időmérős és versenybeállítás között, de a rajtbüntetésem miatt számomra a fókusz egyértelműen a futamon volt. A versenytempónk jó, magabiztos vagyok azt illetően, hogy előre tudok jönni a mezőny végéről. Szórakoztató lesz."
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója megerősítette a motorról a pilóták által elmondottakat, a hosszú etapokkal azonban nem volt elégedett.
„Az új motor megbízhatóan működött és ígéretes teljesítményt nyújtott, semmilyen gondunk nem akadt. A hosszú etapokon azonban még fejlődnünk kell, mindkét pilótánk esetében gyengék voltak. A forgalommal és az elfékezésekkel is akadt gondjuk. Nem volt rossz nap, de lehetett volna jobb is."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is felemás érzésekkel zárta a pénteket. „Vegyesen alakult a nap, az egykörös tempó rendben volt, nagyon szoros a helyzet a Ferrarival. A lágyabb gumin jól mentek a dolgok, a közepesen nem annyira. A legutóbbi fejlesztési lépcsőnél láthattuk, hogy lehet nagy előrelépést tenni. Nem tudom, hogy mit ért el a Ferrari, a szombati Q3-ban derül fény az igazságra. Reménykedem benne, hogy megtettük a megfelelő lépést."