Räikkönen az élen tartotta a Ferrarit, de Hamilton a sarkában van
2018. augusztus 24. 14:55
Kimi Räikkönen vezetésével az élen maradt a Ferrari a Belga Nagydíj második szabadedzésén is, miután az első felvonás alkalmával Sebastian Vettel diktálta a tempót. Az előrejelzések ellenére eső nem nehezítette a mezőny dolgát és néhány kisebb megcsúszástól eltekintve nagyobb forgalmi akadály sem volt, így zavartalanul rendezhették meg a második 90 perces edzést.
Az ilyenkor megszokottak szerint az élcsapatok eltérő gumikeverékekkel küldték ki autóikat az edzés elején, de a későbbiek során mindhárom változat, a közepes, a lágy és a szuperlágy is előkerült. A sorrendet természetesen a piros jelzésű szuperlágyakkal futott körök határozták meg.
E téren Räikkönen áll a legjobban, hiszen 1:43.355-ös körével az élen zárta a szabadedzést, amely során olykor kissé elhagyta a pályát, de nem került bajba. Mindössze az aggaszthatja, hogy a 90 perces időtartam végén csúnya hólyagosodás jelent meg a szuperlágy abroncsain, ami elmondása szerint vibrációt is okozott.
A világbajnoki éllovasok nem mindig találták a ritmust az autójukkal,
Lewis Hamilton és Vettel is többször elfékezte magát, kénytelenek voltak egész szetteket kidobni a hibáik miatt, de Hamilton így is gyorsnak bizonyult, hiszen mindössze 0,168 másodperccel maradt el Räikkönentől. Vettel a szuperlággyal egyelőre nem tudta összerakni a körét, ennek is betudható, hogy mindössze az 5. helyezett lett Max Verstappen mögé szorulva.
Az edzésen mért csúcssebességek igazolták a várakozásokat, hiszen a Mercedes és a Ferrari erőforrásaival szerelt autók egyértelműen felülmúlták a Renault motorjait használó autók tempóját, a Hondáknak pedig nyomuk sem volt a listán. Verstappen helyezése ennek tekintetében ígéretes, a majd’ 7 tizedmásodperces hátránya viszont már kevésbé az.
Az élmezőny mögött felkavarodott a sorrend,
hiszen a feltámasztott Force Indiával Sergio Pérez lett a 7. helyezett, mögötte a lágy gumikat preferáló Renault-val Carlos Sainz zárt, a 9-10. helyen pedig a két Sauber következett, meglepetésre Marcus Ericsson-Charles Leclerc sorrendben. Nico Hülkenberg megelőzte a két Haast, de Romain Grosjean és Kevin Magnussen közé beékelődött Esteban Ocon a másik Force Indiával.
Ismét viszontagságos edzésen van túl a McLaren, mivel az autóba visszaülő Fernando Alonso csak a 16. helyet érte el, Stoffel Vandoorne pedig hazai versenyhétvégéjén csak az utolsó lett a tét nélküli tréningen, de az autóját egy ponton vezethetetlennek minősítette és az eredmény látszólag egy új specifikációjú padlólemez felszerelésével sem javult.
Szerényen szerepeltek a Honda motoros Toro Rossók is, Pierre Gasly csak a 15. lett, Brendon Hartley pedig Vandoorne-on kívül mindössze a két Williamst tudta megelőzni.
A grove-i istálló ezúttal is a leglassabb csapatok közé tartozik, pedig Mercedes motorral mennek. Abban reménykedhetnek, hogy szombatig várhatóan sokat változik még a sorrend, mert több csapat sem hozta ki magából eddig a legtöbbet, bár nekik a többieknél nagyobbat kellene ugrani. Az F1-es program szombaton esős pályán folytatódhat a harmadik szabadedzéssel.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezon egyik közkedvelt helyszíne, a Belga Nagydíj alkalmával! Nemsokára jön a második szabadedzés, addig ajánljuk összefoglalónkat az elsőről!
A hétvége legbonyolultabb ügye a Force India átszervezése, de a lényeg, hogy az autók a pályán vannak és lépésről lépésre rendeződik az istálló jövője is. A legfrissebb híreket ide kattintva olvashatja el.
Azt írta a Twitteren, a garázs tele van energiával, ahogy mindig is.
Megerősítették, hogy Valtteri Bottas is megkapja a Mercedes továbbfejlesztett motorját, ez viszont neki Lewis Hamiltonnal ellentétben rajtbüntetést okoz. Hiába igyekszik nagyon, idén nem jön ki neki a lépés.
Az első tréningen ráijesztett a mezőnyre az égi áldás, de csak szemerkélés lett belőle. Most fontosabb lenne a pilótáknak, hogy száraz maradjon a pálya.
Szabad a pálya, az első tréninggel ellentétben azonban egyelőre nem sietnek ki a pályára a pilóták. Még Alonso sem, pedig ő átadta a helyét Norrisnak az első edzésen.
Verstappen egyelőre az autóba sem ült be, de Ricciardónak jobban kell igyekeznie, mert az erőforrás meghibásodása miatt az első tréning nagyrészét kénytelen volt kihagyni. Lágy gumikon száguld.
A Red Bull pilótája 1:46.161-et ért el, de pillanatokkal később Vettel is körbeért 1:46.101 alatt. Sorban jönnek a pilóták, már 6 verseyzőnek van mért köre.
Ez a felfestés mintha nem sikerült volna olyan jól. Közben 1:44.400-zal Räikkönen vezet Vettel és Ricciardo előtt. Alonso most futja a mai első mért körét.
Räikkönen lágyakkal köröz, Vettel és Hamilton közepesekkel. Ricciardo is lágyakkal futotta a mért körét. A finn pilóta nemrég a szervókormány beállításai felől érdeklődött.
Felvezető körén kicsúszott a bukótérbe, de folytatni tudta az útját. Közben Hamilton átvette a vezetést 1:44.369-cel.
Ismét rájár a rúd a belga pilótára, mindössze 5 kört tett meg a McLarennel, aztán bakokra tették és darabokra szedték az autóját.
A buszmegállóban alaposan elfékezte magát és a következő körét is kényelmes tempóban kezdte. Közepes keverékű gumikkal is vezet a lágy gumis Räikkönen és Bottas, valamint a közepessel kezdő Vettel előtt. Neki már bő 6 tizedmásodperc a hátránya.
Előtte viszont módosítanak a beállításokon.
Legalábbis az jól látható, hogy a Ferrari és a Mercedes a Renault előtt jár, a Honda egyelőre nem fért be az élcsoportra a csúcssebességek terén.
Pérez és Ocon egyelőre a 7-8. helyen tart, délelőtt is befértek a legjobb 10 közé, ami elégedetté tette Otmar Szafnauert, a Force India új csapatfőnökét. Egyelőre úgy tűnik, az istálló pályán mutatott szereplését nem befolyásolja a körülöttük kialakult, de már rendeződő zűrzavar.
Räikkönen 1:43.355-tel átvette a vezetést, aztán jött Hamilton, az első két szektorban jobban állt, de végül 0,168 másodperces hátrányba került. Vettel hibázott a szuperlágyas körén.
A rádión azt mondta, hogy az utolsó néhány körben nem tudta rendesen kapcsolni a 6-os fokozatot, ennek ellenére az utolsó szektorban abszolút leggyorsabb volt.
A finn pilóta mindig is élvezte a spái pályát és erre az idén is ráerősít. A grafika készítésekor minden szektorban ő volt a leggyorsabb, később Hamilton középen jobb volt, de még mindig a Ferrari pilótájáé a legjobb kör.
A Sky Sports szerint a belga pilóta egy új specifikációjú padlólemezt kapott. Korábban arra panaszkodott, hogy az autója vezethetetlen.
A Sky Sports szerint a két nagy csapat nyáron sem állt le teljesen a munkával, holott a gyárakat kötelező bezárni, hogy a dolgozóik szabadságra mehessenek. A csatorna úgy tudja, beszállítóik bevonásával folytatták a motorfejlesztést.
A Ferrari pilótája 1:43.355-tel továbbra is vezet, de a legjobb szektoridők terén már osztoznia kell Hamiltonnal és Verstappennel.
A Mercedes pilótája a szuperlágyakat nyüstölte, de alaposan elfékezte magát, ezért közepes keverékre váltott.
Szerencsére a spái helyszín a leghosszabb a versenynaptárban, így az átlagosnál kisebb probléma, ha egyszerre sok autó van a pályán.
A szuperlágy valószínűleg túl gyorsan kopik, ezért a lágy gumi egyelőre jobb teljesítményt nyújt. Erről Nico Hülkenbergnek is szóltak a rádión, azt mondta, nem lepődött meg. Ennek is köszönhető, hogy Sainz utolérte a pályán Verstappent.
Korábban Vettel, az utóbbi percekben pedig Hamilton fékezte el magát többször. Kényes az egyensúly a spái pályán.
Rádión jelentette, hogy vibrációt érzett a bal hátsó keréktől, majd ki is szállt az autójából.
Leintették a második szabadedzést, amit Kimi Räikkönen zárt az élen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas előtt. Max Verstappen megelőzte Sebastian Vettelt és Daniel Ricciardót.
Köszönjük szépen a figyelmet, hamarosan összefoglaljuk az eseményeket!