Az F1 túlzott kiszámíthatóságával indokolta Fernando Alonso, hogy a szezon végén hátat fordít a sorozatnak. A kétszeres világbajnok szavait a közönség egy része és korábbi csapattársa, Jenson Button is kifogásolta, rámutatva, hogy Alonso most pont az FIA WEC küzdelmeit élvezi, ahol valójában csak a Toyota másik autója jelent érdemi kihívást a számára.
Noha Alonso szavai kétségkívül provokatívak, Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója nem sértődött meg, bár úgy vélte, ha ő lett volna a spanyol pilóta kommunikációs igazgatója, akkor „javasoltam volna, hogy az utolsó körében más szavakat használjon.” Bratches viszont az elhangzottak üzenetével egyetértett.
„Úgy vélem, a lehetőségünk megvan, hogy az F1 kevésbé kiszámítható legyen és szerintem fontos, hogy ezt el is érjük. Ha megnézzük, a 2015-ös szezon óta csak három csapat nyert nagydíjat, úgyhogy ez tényleg eléggé kiszámítható” – mondta Bratches, eltekintve attól, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull autói mellett utoljára 2013-ban nyert másik csapat is futamot, a mai Renault.
A kereskedelmi igazgató ismét a labdarúgást hozta fel példának, szerinte el kell érniük, hogy a Premier League kiscsapatainak szurkolóihoz hasonlóan az F1 középmezőnyének drukkerei is bízhassanak alkalomszerű győzelmekben.
„Ilyen az F1-ben nem történik. Szerintem [Alonsónak] igaza van és nekünk megvan a tervünk, hogy ezt megoldjuk. Bárcsak itt lenne még 10 évig és ő is részt venne ebben. Eddig fenomenális nagykövete volt a sportágnak, egy hős, egy legenda és nagyon remélem, hogy hosszú évekig velünk marad még a márkája.”
Bratches nem tagadta, hogy „üzleti szempontból” sajnálja Alonso távozását az F1-ből, de azt mondta, tiszteletben tartja a döntést. „Remélem, meg tudjuk győzni, hogy legyen e nagyszerű sport fejlődésének nagykövete.”
Alonso részvételével a 8-as számú Toyota TS050 Hybrid megnyerte a 2018-19-es FIA WEC-szezon első három futamát, de a múlt hétvégi, silverstone-i forduló után a csapat mindkét autóját kizárták technikai szabálytalanság miatt. A Toyota fellebbezett a döntés ellen, majd visszavonták azt, Tojoda Akio, az autógyár elnöke pedig bocsánatot kért a versenyzőktől a mulasztás miatt.
„Minden pilótánk teljes erőbedobással vezette az autóinkat és a győzelemért zajló harc igazán izgalmas volt a szurkolóink számára, ezért nagyon elkeserít, hogy elvesztettük az eredményt – áll az elnök közleményében. – Elnézést kérek mind a hat versenyzőnktől, hogy nem tudtunk olyan autót adni, amivel győzhettek volna, holott mindent beleadtak. Emellett
köszönöm a versenyzőinknek az autóinkba vetett bizalmukat, hogy a határokat feszegetve igyekeznek, így megtudhattuk, milyen téren kell fejlődnünk.
„Az autóinkat egyre erősebbé fogjuk tenni a következő versenyre, így a pilótáink ismét mindent beleadhatnak a Fuji Speedway-en és újabb kettősgyőzelemért küzdhetnek majd, hogy megerősítsék a helyüket a világbajnokságban. A szurkolóinknak nagyon köszönjük a folytatólagos támogatást, remélem, várják már az októberi, izgalmas versenyt.”