Zajos sikert aratott az idén a Német Nagydíj, amit a tavalyi kihagyás után újra a Hockenheimringen rendeztek meg. Két évvel ezelőtt több lelátót is letakartak, idén viszont teltház fogadta az F1 mezőnyét, ami anyagilag is segíti a verseny fenntartását. Ennek ellenére a futam jövője ködbe burkolózott, mert sokáig nem sikerült megállapodást találni az anyagi feltételek megteremtérése.
Németország a három olyan ország egyike a versenynaptárban, ahol nem kapnak állami támogatást a verseny megrendezéséhez, ezért a pályának nehezére esik az F1-es nagydíj jogdíjának előteremtése. Többször felajánlották már, hogy a Formula One Management vegye bérbe a pályát vagy osztozzanak a jegybevételen alacsonyabb jogdíj fejében, de a FOM ettől eddig elzárkózott.
Az Autosport és társkiadványuk, a Motorsport-Total.com is arról számolt be, hogy a szerződést még nem kötötték meg, de ez már csak formaság. A megállapodás egyelőre 2019-re szól azért, hogy megkezdhessék a jegyértékesítést és folytassák a további tárgyalásokat egy újabb, várhatóan ötéves szerződésről.
A Német Nagydíj megtartása azt jelenti, hogy ismét 21 versenyből állhat a szezon, az ideivel megegyező helyszíneken.
A verseny megőrzéséhez az kell, hogy a háttérben átalakítsák a rendezvény finanszírozását. Több nagyvállalat, köztük a Mercedes is érdeklődhet a szerepvállalás iránt, ezt korábban Bernie Ecclestone kifejezetten ellenezte, mert a jogtulajdonos képviselőjeként neki a pálya széli reklámok értékesítése volt az érdeke, ez azonban nem a pálya kasszájába folyik be.
„Mi nagyon szeretnénk, hogy megmaradjon a Német Nagydíj – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Belga Nagydíjon. – Ahogy azonban korábban is elmondtam, mi nem promóterek vagyunk. Mi versenyistállót működtetünk és ez önmagában is elég bonyolult. Elég kényes dolog belefolyni a Liberty és a helyi szervezők egyeztetésébe.”
„Próbáltuk elősegíteni [a verseny] visszatérését, több érdekelttel is tárgyalunk, de én most nem tudom, hogy lesz-e Német Nagydíj vagy sem és mi [a rendezésben] részt vállalunk vagy sem. Ezt hamarosan el kell dönteni. A következő néhány napról beszélek.”
Miközben a németek lassan megegyezésre juthatnak, az Olasz Nagydíj szervezői újra tárgyalóasztalhoz ülnének, mert ők sem tudják kitermelni a monzai futam működtetésének költségét. Az olasz autóklub (ACI) elnöke, Angelo Sticchi Damiani már a múlt héten elkezdte kongatni a vészharangot a tavalyitól elmaradó jegyértékesítések miatt.
Nem lesz könnyű, de megpróbáljuk újragondolni a szerződést a Liberty Mediával
– idézte a La Gazzetta dello Sport. – Europában más pályák is nagyon szenvednek. Németország bajban van, és sokan úgy tartják, hogy nem tudják majd finanszírozni a nagydíjat. Ideje egymás szemébe nézni. Mindent megteszünk a tárgyalások folytatása érdekében és azért, hogy ez ne szakadjon meg 2019-ben. El akarunk jutni 2022-ig, amikor a monzai futam 100 éves lesz."