Miközben a Mercedes nem tudja hova tenni az általuk támogatott tehetségeket, a Red Bullnál pilóták szűkében vannak, mivel a fiataljaik még annyira tapasztalatlanok, hogy nem kapnak F1-es szuperlicencet. A probléma már tavaly felütötte a fejét, ennek köszönhette Brendon Hartley is az idei lehetőségét, a csapat nehézségei azonban nem oldódtak meg.
Christian Horner kijelentette, nem akarnak olyan pilótát az autóba ültetni, aki más csapathoz kötődik, ezért elsősorban olyan versenyzőket keresnek, akik korábban a Red Bull juniorprogramjában szerepeltek, de az évek során eltanácsolták őket. Felmerült Jean-Eric Vergne neve, de ő nem akart visszatérni, Sébastien Buemi alkalmazását pedig Horner nagyon valószínűtlennek nevezte.
Egyre valószínűbb, hogy az egyik befutó a kétszer már kirúgott Danyiil Kvjat lesz, egyes sajtóértesülések szerint az Olasz Nagydíj alkalmával már a szerződést is megkötötték, Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója pedig Szingapúrban a Sky Italiának azt mondta, Szocsiban bejelentést tesznek.
A nagyobb kérdés innentől az, hogy ki lehet a Ferraritól visszatérő Kvjat csapattársa.
Hartley a szingapúri hétvége előtt elismerte, több pontot kell szereznie, hogy megtarthassa az állását, de a csapata állítólag nem írt elő neki célszámot. Kijelentette, versenyről versenyre tervez, szerinte a Toro Rosso tisztában van a háttérben végzett munkájával és a fejlődésével is. Ennek ellenére egy interjúban a Crash.net-nek azt mondta, „küzd” azért, hogy az F1-ben maradhasson.
Az új-zélandi pilóta helyével a nyáron a Manor és a Sauber korábbi versenyzőjét, Pascal Wehrleint is összefüggésbe hozták, Wehrlein viszont a DTM hazai fordulóján azt mondta a GPhíreknek, hogy vele senki sem lépett kapcsolatba. A pletykák szerint Franz Tost lobbizott az érdekében, a Red Bull viszont állítólag nem akart Mercedes-pilótát az autóba ültetni. A helyzet megváltozhat, mivel
Wehrlein és a Mercedes bejelentette, hogy a szezon végén elválnak az útjaik, a jelenleg a DTM-ben versenyző sportoló szabadon igazolhatóvá válik.
„Közösen úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk együtt – nyilatkozta Wehrlein. – Új kihívásokat és lehetőségeket keresek, már tárgyalok is más csapatokkal egy pilótafülkéről a következő szezonra.” Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója hozzátette, nem tudtak Wehrleinnek jövőre állást ajánlani, ezért a pilóta érdekében döntöttek úgy, hogy elengedik őt.