Továbbra sem véglegesítették a 2021-re tervezett motorszabályokat a Forma-1-ben, az egyik célt azonban a jelek szerint nem sikerült elérni, Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ugyanis arra célzott, hogy a jelenlegi négy mellé nem érkezik újabb gyártó 2021-ben.
A véglegesített motorszabályokat a soron következő verseny, a Szingapúri Nagydíj előtt jelenthetik be a Stratégiai Munkacsoport ülése után.
Az eredeti tervvel ellentétben megmarad a kinetikus motorgenerátor (MGU-H), míg a motorok hangosabbak, olcsóbbak és egyszerűbbek lehetnek.
Az új szabályokkal további gyártókat is szerettek volna az F1-be csalogatni, a Porsche, a Cosworth és az Aston Martin érdeklődött is, mostanra azonban úgy tűnik, egyikük sem lesz a mezőny tagja 2021-ben.
Az Autosport kérdésére Jean Todt FIA-elnök azt mondta: Az egyik gyártónak, vélhetően a Porschénak komolyak voltak a szándékai, de mostanra eldőlt, hogy ők sem szállnak be.
„Az egyikük demonstrálta az érdeklődését, de azt mondta, nincs abban a helyzetben, hogy elköteleződjön 2021-re, de fontos tudnia, hogy melyek lesznek az új szabályok, mert a jövőben komolyan érdekelhetné" – mondta Todt arra utalva, hogy 2021 után elképzelhető a Porsche érkezése.
Az FIA elnöke kifejtette, hogy számára a legfontosabb nem is az új gyártó bevonása, hanem a jelenlegi négy megtartása volt 2021 után is.
A prioritásom, hogy megtartsuk négyüket. Mindig is azt mondtam, hogy nagyon igazságtalan lenne mindent megváltoztatni velük szemben, akik már elkötelezték magukat, egy új gyártó miatt.
Mi van a befektetéssel, amelyet az évek során megtettek, mi pedig azt mondjuk, hogy teljesen megváltoztatjuk a szabályokat egy vagy két esetleges érkező kedvéért?"
„Ez az egyik oka, hogy nem csináltunk forradalmat a motorok terén. Amennyiben biztosítani tudjuk a jelenlegi négy gyártót, nekem az nagyszerű eredmény lenne."
Todt azt is elárulta, hogy a négy motorgyártó szerinte nagyjából a maximum, amennyit az F1 a jelenlegi szabályok mellett a sportágban tudhat.
„Mindig is pesszimista voltam azzal a ténnyel kapcsolatban, hogy az F1-re érvényes specifikus szabályok mellett négynél több motorgyártónk lehet. Ezért is kértem, hogy fontoljuk meg a közös szabályokat más bajnokságokkal, mert az bátorítaná a gyártókat, ha hat vagy tíz ügyfelük lehetne, amelyek erőforrást vásárolnak. Ez azonban nem történt meg."